اعلام دلایل کم بودن شمار قربانیان کرونا در عربستان

© REUTERS / Ahmed Yosriعربستان چگونه با کرونا مبارزه می کند؟ + جزئیات
عربستان چگونه با کرونا مبارزه می کند؟ + جزئیات  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر بهداشت عربستان از دو دلیل برای کم بودن شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور در مقایسه با آمار جهانی سخن به میان آورد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شفقنا، توفیق الربیعه وزیر بهداشت عربستان گفت: آمار جهانی فوتی کرونا ۷ درصد است اما در عربستان ۷ دهم درصد است و این به خاطر دو دلیل است؛ دلیل نخست وجود پروتکل درمانی دقیق و یکپارچه که توسط وزارت بهداشت و با مشورت با گروهی از کارشناسان داخلی تهیه شده است و دلیل دوم هم به خاطر آزمایش های گسترده و فعال است تا جایکه مبتلایان را قبل از انتشار بیماری شناسایی کردیم و تحت درمان قرار دادیم و این باعث شد تا ویروس به سرعت منتشر نشود.

نماینده ی سازمان بهداشت جهانی در ایران هم پلاسما اهدا کرد - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
نماینده ی سازمان بهداشت جهانی در ایران هم پلاسما اهدا کرد

وزیر بهداشت عربستان در ادامه صحبت های خود تاکید کرد که از ابتدای شیوع بیماری هزاران تخت به همراه دستگاه های تنفس مصنوعی در بخش های مراقب ویژه قرار دادند که الان ۹۶ درصد آنها خالی شده اند.

او تاکید کرد که هنوز ویروس از بین نرفته است و به همین خاطر باید اقدامات پیشگیرانه ادامه داشته باشد.

عربستان روز گذشته بعد از دو هفته شاهد کم شدن مبتلایان به ویروس کرونا بود تا جایکه با ۱۵۹۵ مورد جدید شمار مبتلایان به ویروس در این کشور به ۳۰ هزار و ۲۵۱ نفر افزایش پیدا کرد این درحالی است که ۲۰۰ نفر هم جان خود را از دست داده اند و ۵۴۳۱ نفر هم بهبود یافته اند.

طبق آخرین آمار منتشره شمار مبتلایان به کرونا در سراسر جهان از رقم 3.5 میلیون نفر گذشت که بیش از 1.2 میلیون نفر از آنها بهبود یافته‌اند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала