دوره کرونا: اشکال جدید نابرابری در جامعه

© REUTERS / Manuel Silvestriدوره کرونا: اشکال جدید نابرابری در جامعه
دوره کرونا: اشکال جدید نابرابری در جامعه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دبیر کل سازمان ملل متحد تاکید کرد که افراد با نیازهای خاص که تعداد آنها یک میلیارد نفر در سراسر جهان است بیشترین قربانیان ویروس کرونا هستند.او تاکید کرد که ویروس کرونا نابرابری و تهدیدهای جدیدی را در جامعه به وجود آورده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل ازشفقنا،  آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد گفت: میزان مرگ و میر در خانه سالمندان که در آن افراد با نیازهای خاص قرار دارند ۱۹ تا ۷۲ درصد است.

او گفت: افراد با نیازهای خاص برای دستیابی به اطلاعات دقیق درباره بهداشت عمومی، اجرای روشهای اساسی بهداشت و دسترسی به مراکز درمانی با مشکل مواجه هستند تا جایکه اگر یکی از آنها به ویروس کرونا مبتلا شود در شرایط بهداشتی سختی قرار می گیرد و ممکن است که به مرگ او منجر شود.

دانشمندان: کرونا شاید از هشت سال پیش به انسان منتقل شده باشد - اسپوتنیک ایران
قتل پژوهشگری که روی منشا کرونا تحقیق می‌کرد

دبیر کل سازمان ملل متحد در پایان گفت: افراد با نیازهای خاص حتی در این شرایط عادی بعید است که بتوانند به آموزش، مراقبت های بهداشتی، فرصت های شغلی یا مشارکت در جامعه دسترسی پیدا کنند. این ویروس نابرابری و تهدیدهای جدیدی را در جامعه به وجود آورده است.

شمار قربانیان و مبتلایان ویروس کرونا روز به روز و لحظه به لحظه در سراسر جهان در حال افزایش است تا جایکه شمار مبتلایان تاکنون از سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر عبور کرده است و بیش از ۲۵۸ هزار نفر هم جان خود را از دست داده اند. البته شمار بهبود یافتگان هم روبه افزایش است و تاکنون بیش از یک میلیون و ۲۴۰ هزار نفر بهبود پیدا کرده اند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала