آمریکا، اسرائیل را به آغاز مقدمات الحاق سرزمین‌های فلسطین فراخواند

© AFP 2023 / Jason Reedآمریکا، اسرائیل را به آغاز مقدمات الحاق سرزمین‌های فلسطین فراخواند
آمریکا، اسرائیل را به آغاز مقدمات الحاق سرزمین‌های فلسطین فراخواند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر ایالات متحده در اسرائیل از بنیامین نتانیاهو خواست تا مقدمات الحاق سرزمین‌های فلسطین را آغاز کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه جروزالم پست، دیوید فریدمن، سفیر ایالات متحده در اسرائیل از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل خواست تا مقدمات الحاق سرزمین‌های فلسطین در کرانه باختری را آغاز کند.

به گفته این دیپلمات، اسرائیل ابتدا باید محمود عباس، رئیس جمهور فلسطین را مطلع كند كه طرف وی برای مذاكره درباره شرایط "معامله قرن" كه در ژانویه توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا تعیین شد، دعوت می‌گردد. در عین حال، برگزاری چنین مذاکراتی بعید است، زیرا فلسطین قبلاً قاطعانه این طرح را رد كرده است.

لاوروف: طرح معامله قرن کمکی به بهبود وضعیت خاورمیانه نمی کند - اسپوتنیک ایران
لاوروف: طرح معامله قرن کمکی به بهبود وضعیت خاورمیانه نمی کند

فریدمن همچنین خاطرنشان كرد كه اسرائیل قادر خواهد بود پس از اول ژوئیه سال 2020  قسمتهای غربی کرانه را مطابق با "معامله قرن" به کشور خود ضمیمه كند. در همین حال، سفیر ایالات متحده خاطرنشان كرد كه تصمیم نهایی بر عهده اسرائیل است.

شایان ذکر است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا 28 ژانویه همراه با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در کاخ سفید از طرح صلح خود موسوم به "معامله قرن" رونمایی و اعلام کرد که اورشلیم پایتخت یکپارچه اسرائیل باقی می‌ماند. در پی رونمایی از این طرح، تمامی گروه‌ها و جریان‌های فلسطینی مخالفت خود را با آن اعلام کردند. در میان کشورهای عربی نیز عربستان سعودی، امارات، قطر و بحرین که به دنبال عادی‌سازی رابطه با اسرائیل هستند، از این طرح حمایت کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала