قتل پژوهشگری که روی منشا کرونا تحقیق می‌کرد

© Photo / Public domain / CDC/ Alissa Eckert, MS; Dan Higgins, MAMدانشمندان: کرونا شاید از هشت سال پیش به انسان منتقل شده باشد
دانشمندان: کرونا شاید از هشت سال پیش به انسان منتقل شده باشد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
"بینگ لو" پژوهشگر چینی دانشگاه " پیتسبرگ" آمریکا که روی منشاء "کروناویروس" تحقیق می‌کرد و قرار بود به زودی نتایج تحقیق خود را اعلام کند، به قتل رسید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری ایسنا، "بینگ لو" پژوهشگر چینی دانشگاه " پیتسبرگ" که روی منشاء "کروناویروس" تحقیق می‌کرد و قرار بود به زودی نتایج تحقیق خود را اعلام کند، به قتل رسید.

جسد دکتر "بینگ لو"(Bing Liu) پژوهشگر ۳۷ ساله چینی در خانه این پژوهشگر پیدا شده است.

دپارتمان پزشکی و زیست شناسی سیستمی و محاسباتی دانشگاه " پیتسبرگ" که "بینگ‌ لو" در آنجا تحقیق می‌کرد، در بیانیه‌ای گفت: تمرکز کار تحقیقاتی "بینگ لو" روی علوم اساسی "کروناویروس" بود. وی در آستانه یافتن تحقیقات بسیار مهم درباره یافتن مکانیسم‌های سلولی بود که سبب ایجاد "کووید-۱۹" می‌شوند.

نگرانی آمریکا از تأثیر خطرناک ویروس کرونا بر کودکان - اسپوتنیک ایران
نگرانی آمریکا از تأثیر خطرناک ویروس کرونا بر کودکان

این دپارتمان اعلام کرده که قصد دارد تلاش‌های این پژوهشگر را ادامه دهد.

پلیس اعلام کرد: "بینگ لو" در خانه خود در شمال " پیتسبرگ" توسط یک مرد چینی به ضرب گلوله کشته شد.

گفته شده قاتل که یک مرد ۴۶ ساله چینی به نام "هائو گو"( Hao Gu) بوده است، پس از قتل بینگ لو، به داخل ماشین خود رفته و خود را هم با شلیک گلوله کشته است.

پلیس گفت هر دو آن‌ها یکدیگر را می‌شناختند اما رابطه آن‌ها به تحقیق لو درباره "کروناویروس" مرتبط نبوده است. البته انگیزه اصلی این قتل هنوز فاش نشده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала