گاردهای امنیتی ترامپ در ونزوئلا بازداشت شدند

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر رهبر ونزوئلا
 رهبر ونزوئلا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مادورو: دو شهروند آمریکایی در میان بازداشت‌شدگان این حمله هستند.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به یادداشت رئیس جمهور ونزوئلا در توییتر، نیکولاس مادورو، از افراد  بازداشت شده با عنوان «گاردهای امنیتی ترامپ» یاد کرد.

مادورو در سخنانی که در توییتر منتشر شد، تاکید کرد: یکی از بازداشتی‌ها در بازجویی اول گفت که دو شهروند آمریکایی در این گروه حمله، گاردهای امنیتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا بودند. دولت ایالات متحده کاملا در این حمله شکست‌خورده مشارکت داشته است. من نیروهایی که این مزدوران حرفه‌ای آمریکایی" را زمین‌گیر کردند، قدردانی می کنم».

پمپئو: ایران کمک‌های ناشناخته به ونزوئلا ارسال می‌کند - اسپوتنیک ایران
پمپئو: ایران "کمک‌های ناشناخته" به ونزوئلا ارسال می‌کند

دو شهروند آمریکایی بازداشتی «لوک دنمن» و «آیرن بری» هستند که هر دو از سربازان سابق نیروهای ویژه آمریکا به شمار می‌روند.

وزارت امورخارجه کلمبیا روز 3 ماه مه در بیانیه‌ای به نمایندگی از دولت کلمبیا تاکید کرد  :ادعاهای حکومت دیکتاتوری نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا که تلاش داشته کشور ما را از بابت برخی وقایع بی‌ثبات‌کننده مقصر اعلام کند، رد می‌کند.

دیوسدادو کابیو، رئیس حزب سوسیالیست ونزوئلاگفت این حمله توطئه مشترک کلمبیا و ایالات متحده آمریکا برای سرنگوی نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا بود. نیروهای امنیتی ونزوئلا پیشتر از بازداشت هشت تن از جمله دو شهروند آمریکایی در جریان حمله‌ای خبر دادند که هدفش بازداشت مادورو بوده است و بیش از ۲۵ هزار نیرو اکنون برای بازداشت دیگر شورشیان فعال در این کشور بسیج شده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала