پاراتکواندوکار ایرانی در رتبه سوم برترین های جهان

© Sputnik / Vladimir Astapkovich پاراتکواندوکار ایرانی در رتبه سوم برترین های جهان
پاراتکواندوکار ایرانی در رتبه سوم برترین های جهان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فدراسیون جهانی تکواندو در جدیدترین رتبه بندی برترین پاراتکواندوکاران اعلام کرد که مهدی پوررهنما در وزن ۷۵- کیلوگرم (۴۴ K) با ۱۹۱/۸۴ امتیاز در رده سوم این وزن در جهان قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، محسن سترگی رئیس هیات تکواندو استان گیلان اعلام داشت: مهدی پوررهنما ورزشکار گیلانی در رتبه سوم برترین های پاراتکواندو جهان در وزن خود قرار گرفت.

چینی ها در طول موج کووید-19 بیشتر بستنی می خورند - اسپوتنیک ایران
چینی ها در طول موج کووید-19 بیشتر بستنی می خورند

سترگی افزود : البته به جز پوررهنما ملی پوش گیلانی تیم ملی پاراتکواندو، محمود جعفرزاده و علیرضا بخت دیگر ملی پوشان ایران به ترتیب در مکان های چهاردهم و چهل و هفتم رتبه بندی جهانی این وزن قرار دارند.

وی بیان کرد: پوررهنما در اکثر ماه های سال گذشته میلادی در رتبه بندی جهانی در مکان اول وزن خود قرار داشت و در نهایت نیز این ورزشکار شایسته استان گیلان سهمیه حضور در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کرد.

رئیس هیات تکواندو استان گیلان ابراز امیدواری کرد که این ملی پوش گیلانی همچنان با قدرت بدرخشد و در نهایت بتواند مدال طلای مسابقات پاراالمپیک ۲۰۲۰ را برای ایران و استان گیلان به ارمغان بیاورد.

مهدی پوررهنما متولد سال ۱۳۷۴ بندرانزلی است و از هفت سالگی در رشته تکواندو فعالیت خود را آغاز و تاکنون افتخارات بسیاری کسب کرده که علاوه بر تصاحب مدال طلای سومین دوره رقابت های پاراتکواندو جام ریاست فدراسیون جهانی ۲۰۱۹، کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی ۲۰۱۹ آسیا، کسب مدال طلای هفتمین دوره پاراتکواندو جهانی انگلیس در سال ۱۳۹۶، مدال طلای جهانی آمریکای جنوبی سال ۱۳۹۱، طلا جهانی روسیه سال ۱۳۹۳، طلای تکواندو آسیا چین تایپه، نقره تکواندو جهانی ۱۳۸۹، برنز مسابقات باکو سال ۱۳۸۸، مدال طلای پاراتکواندو آسیا در کره جنوبی و مدال طلای پاراتکواندو آسیا در فیلیپین از جمله افتخارات این ورزشکار گیلانی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала