آبه: افزایش تحریم های آمریکا علیه ایران در شرایط سخت شیوع ویروس کرونا نادرست است

© AP Photo / Mohammad Bernoروحانی رئیس جمهور ایران
روحانی رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در شرایطی که ویروس کرونا همه جهان را درگیر کرده است، باید از تنش‌ها در همه جهان کاسته شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، گفتگوی تلفنی حسن روحانی، رئیس جمهور ایران و شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن انجام شد. در این گفتگو، بر کاهش تنش‌ها در جهان تأکید شد.

در شرایطی که ویروس کرونا همه جهان را درگیر کرده است، باید از تنش‌ها در همه جهان کاسته شده و روابط کشورها بر مبنای روابط بشردوستانه باشد. بر ضرورت همکاری‌های دو کشور در مقابله با ویروس کرونا و همچنین انتقال و اشتراک تجربیات به یکدیگر تاکید شد.

سیریل رامپوزا رئیس جمهور جمهوری آفریقای جنوبی - اسپوتنیک ایران
رئیس جمهور آفریقای جنوبی خواستار لغو تحریم های غیرقانونی شد

مقامات عالی دو کشور همچنین با اشاره به ضرورت برقراری صلح، ثبات و آرامش در منطقه و جهان، ادامه رایزنی‌ها و تلاش ها در این زمینه را خواستار شدند. در شرایط فعلی که ویروس کرونا همه جهان را درگیر کرده است، باید از تنش‌ها در همه جهان کاسته شده و روابط کشورها بر مبنای روابط بشردوستانه باشد.

رئیس جمهور ایران اظهارداشت:«با تشدید تحریم‌های ظالمانه و ضد بشری آمریکا علیه ایران امروز حتی در زمینه تجهیزات پزشکی و تامین مواد غذایی نیز با مشکلات زیادی مواجه هستیم. متاسف هستیم که در هفته‌های اخیر شاهد ایجاد تنش از سوی آمریکا در عراق و منطقه خلیج فارس بوده‌ایم  و این درحالی است که همواره آغاز تنش‌ها در منطقه از طرف آمریکا بوده است.

آمریکایی‌ها ادعا می کنند برای کمک به ایران در مقابله با ویروس کرونا آماده هستند. اگر آمریکایی‌ها در این شرایط کرونا صادق هستند و می‌خواهند اقدامی انجام دهند، تنها راه این است که به تحریم‌های غیرقانونی ایران پایان دهند».

 

 نخست وزیر ژاپن گفت:«همکاری و تلاش همه کشورها برای عبور از مرحله سخت شیوع ویروس کرونا و بحران اقتصادی جهانی ناشی از آن را ضروری است. اینکه در این شرایط همچنان شاهد ادامه تنش‌ها در منطقه خاورمیانه هستیم، نگران کننده است و برقراری صلح و ثبات را در این منطقه ضروری می‌دانیم. توکیو به تلاش‌ها و همکاری خود با تهران در این زمینه ادامه خواهد داد.

افزایش تحریم های آمریکا علیه ایران در شرایط سخت شیوع ویروس کرونا نادرست است و در این شرایط اقدامات انسان دوستانه باید در دستور کار همه کشورها باشد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала