چگونگی مبارزه با کرونا ویروس در هند

© AFP 2023 / Tauseef Mustafaچگونگی مبارزه با کروناویروس در هند
چگونگی مبارزه با کروناویروس در هند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چطور کشوری با میلیارد جمعیت فقیر از عهده توقف سریع شیوع کروناویروس برآمد؟

به گزارش اسپوتنیک، کشور هند با جمعیت بیش از یک میلیارد نفر که تعداد افراد فقیر و کم درآمد در آنجا اکثریت را تشکیل می‌دهند با کمک اقدامات شدید توانست از شیوع همه‌گیر ویروس کووید -19 جلوگیری کند.

تا تاریخ 30 ماه آوریل فقط 39500 بیمار مبتلا به کووید-19 در هند به ثبت رسید که از این تعداد کمی بیش از 1300 نفر درگذشتند. در رابطه با مقابله با کروناویروس در هند، تعدادی معتقد هستند که این ویروس در شرایط خنک‌تر بهتر رشد می کند و چون درهند آفتاب سوزان و دمای هوا بالاست، شیوع آن  به اندازه کشورهای سردسیر موثر نیست.

ساخت دستگاه کروناگیر توسط پلیس هند + ویدئو  - اسپوتنیک ایران
ساخت دستگاه کروناگیر توسط پلیس هند + ویدئو

دیگران علت حداقل شیوع این ویروس در بین اهالی هند را با واکسیناسیون اجباری جمعیت علیه سل با کمک واکسن ب ث ژ مربوط می‌دانند که حتی در بعضی از کشورها این واکسن را مانعی برای ابتلا به کووید -19 می دانند.

ازعوامل دیگر دستور نخست وزیر هند در باره قرطینه کامل سه هفته‌ای است که در روز 24 ماه مارس اعلام شد. نیروهای پلیس نیز از هر وسیله‌ای برای خانه نشاندن مردم استفاده می کنند، گاهی حتی از گاز اشک‌آور و باتوم استفاده می کنند. مردم از پلیس بیش از کروناویروس می ترسند و به این دلیل ترجیح می دهند در خیانها آفتابی نشوند.

قرنطینه کامل برای هند را می توان تنها اقدام صحیح دانست که مانع از فشار بر سیستم بهداشت و درمان هند می شود. یکی از کارمندان دولتی هند اعلام کرد که اگر برنامه قرنطینه کامل اجرا نمی شد تا پایان ماه آوریل مبتلایان از 100 هزار نفر بیشتر می بود.

بر طبق یک مدل محاسبات اگر وضع بر طبق سناریوی بدتری پیش می رفت، تعداد مبتلایان به کووید -19 در هند  به 150 میلیون نفر می رسید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала