پیشنهاد روش بی ضرر رنگ مو توسط شیمیدانان

© Depositphotos.com / Massonforstock رنگ مو
 رنگ مو  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چطور می‌توان مو را رنگ کرد و به آن اسیب نرساند؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مجله « ACS Central Science»، شیمیدانان روشی را پیشنهاد می‌کنند که با کمک آن می توان موها را بدون آسیب رساندن به آنها رنگ کرد. با کمک این روش می توان هر رنگ مویی را به رنگ قهوه‌ای تیره بدون استفاده از نمک فلزات سنگین و اکسیدکننده‌ها تغییر داد.

وقتی ملانین کم می شود، موها رنگشان سفید یا خاکستری می شود. نیمی از موهای اکثر افراد تا سن 50 سالگی سفید می‌شود. در مصر باستان از حنا برای رنگ مو استفاده می کردند. اوایل قرن 20، اولین رنگ های مصنوعی اختراع شدند که البته برای سلامتی موها بی ضرر نیستند.

کشف جدید شیمی دانان برای صنعت برق - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
کشف جدید شیمی دانان برای صنعت برق

محققان سعی می کنند این مسأله را با کمک فناوری نانو حل کنند. محققان در صدد هستند امکانی برای احیای ملانین در ساختار مو پیدا کنند. محققان استفاده از ملانین بدون عوامل فلزی و اکسیدکننده‌های قوی را پیشنهاد کردند. آنها از محلول معمولی دوفامین با غلظت 5 میلی گرم در میلی لیتر و تشدید عمل آن با محلول 3 درصدی آمونیاک برای رنگ کردن موها استفاده کردند. در نتیجه نه فقط رنگ های سیاه و قهوه‌ای، بلکه قرمز و طلایی وابسته به دمای مختلف رنگ بدست آمد.

موها با این روش رنگ کردن، چند هفته رنگ جدید را حفظ کردند و محلول رنگ به داخل بافت مو نفوذ نکرد. بدین ترتیب با این روش رنگ کردن موها، ساختار و کیفیت مکانیکی آن بلاتغییر باقی ماند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала