شمار مبتلایان جهانی کرونا از مرز ۳،۵ میلیون نفر گذشت

© AP Photo / John Minchillo کرونا در جهان
 کرونا در جهان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اساس آمار جهانی تا روز 4 ماه مه 2020، تعداد ۲۴۸۳۰۲ نفر نیز بر اثر آن جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وبگاه «cgtn.com»، بر اساس برآوردهای آماری از سراسر جهان تعداد کل افراد مبتلا به ویروس کرونا از سه و نیم میلیون نفر بیشتر شده است. بر این اساس تا روز 4 ماه مه سال 2020 میلادی، ۳،۵۶۶،۴۶۹ نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند و ۲۴۸۳۰۲ نفر نیز بر اثر آن جان خود را از دست داده‌اند.

حدود یک میلیون و صد و پنجاه و چهار هزار نفر از این بیماری بهبود یافته‌اند. در میان کشورهای آلوده به این ویروس، ایالات متحده آمریکا با بیش از یک میلیون و صدوهشتادوهشت هزار نفر، بیشترین شمار مبتلایان در جهان را دارد.

پارلمان اروپا - اسپوتنیک ایران
فروپاشی اقتصاد اروپا

بر اساس آمار اعلامی، آمریکا طی بیست‌وچهار گذشته حدود ۱۱۵۶ مورد فوتی بر اثر ابتلا به این ویروس ثبت کرد. این کشور با تعداد بیش از ۶۸ هزار جان‌باخته، در رتبه نخست کشورهای دارای بیشترین موارد فوتی ویروس کرونا ایستاده است.

بعد از آمریکا، کشور اسپانیا با ۲۴۷۱۲۲ نفر، در رتبه دوم بیشترین تعداد مبتلا قرار گرفته است. اسپانیا اما از نظر تعداد جان‌باختگان با ۲۵۲۶۴ نفر در رتبه چهارم کشورهای دارای بیشترین تلفات است.

ایتالیا، که زمانی به کانون سرایت ویروس کووید۱۹ در اروپا تبدیل شده بود، اکنون با بیش از ۲۱۰ هزار مبتلا به رتبه سوم سقوط کرده است. این کشور اما با نزدیک به ۲۹ هزار مورد فوتی، در جایگاه دوم بیشترین قربانیان کرونا قرار دارد.

 

 در آلمان تعداد مبتلایان ویروس جدید کرونا ۱۳۵۳ نفر طی یک روز گذشته افزایش نشان داده است. تعداد کل قربانیان این ویروس در آلمان  به ۷۰۰۳ نفر افزایش پیدا کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала