رهبر اپوزیسیون ترکیه: اردوغان همیشگی نیست

© AP Photo / Burhan Ozbiliciکمال قیلیچداروغلو
کمال قیلیچداروغلو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کمال قیلیچ داروغلو: حکومت اردوغان نه تنها به مخالفان گوش نمی کند بلکه حرف هر کسی که مخالف رای اوست را نیز نمی ‌شنود، افرادی که کشور را اداره می ‌کنند باید بدانند که چگونه در تعامل با دیگران با لیاقت و مودبانه برخورد کنند کما اینکه باید بدانند که چگونه همه را به نفع کشور مهار کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العربیه، کمال قیلیچ داروغلو رهبر حزب جمهوری‌ خواه خلق، که یکی از مخالفان اصلی رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه محسوب می شود، در مصاحبه تلویزیونی اظهار داشت: اردوغان با سیاست سرکوب آزادی ‌ها و آسیب رساندن به دمکراسی و اقتصاد ترکیه دیگر نمی ‌تواند به حکومت خود ادامه دهد.

جنگنده های ترکیه حریم هوایی یونان را نقض کردند - اسپوتنیک ایران
جنگنده های ترکیه حریم هوایی یونان را نقض کردند

این رهبر حزب جمهوری‌ خواه خلق ترکیه که مخالف سیاست های اردوغان است افزود: نظام پارلمانی قدرتمند بار دیگر باید به ترکیه برگردد، چرا که نظام ریاست جمهوری ضررهای زیادی به این کشور وارد آورده است.

این اظهارات قیلیچ داروغلو در حالی بیان می‌شود، که آخرین نظر سنجی در ترکیه نشان داده که محبوبیت اردوغان به شدت کاهش یافته و احتمال پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری آینده بسیار کم است.

کمال قیلیچ داروغلو رهبر مخالفان ترکیه بیان داشت: هرکسی برای دوره‌ ای خاص می‌تواند در قدرت باقی بماند اما زمانی که پایگاه مردمی را از دست بدهد و نتواند آراء رأی دهندگان را بدست آورد به ناچار از قدرت خارج می‌شود برای اردوغان نیز وضع به همین شکل است.

قیلیچ داروغلو در این مصاحبه تلویزیونی با اشاره به بحران کرونا ادامه داد: بحران شیوع ویروس كرونا در ترکیه فرصتی بود برای جامعه تا مردم خوب فکر کنند و شرایط ترکیه به دوران پیش از ویروس برنگردانند.

وی افزود، ترکیه بیشترین سهم پیامدهای ناشی از بحران كرونا را داده است زیرا ما فقر را افزایش دادیم و نرخ ها را افزایش دادیم. بیکاری و مفهوم دولت اجتماعی کاملاً از بین رفته است.

رهبر حزب خلق ترکیه یاد آور شد: رئیس جمهوری نباید تنها برای حزب خود کار کند و دیگران را به عنوان رقیب ببیند، او تنها فردی است که باید همه را به آغوش بگیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала