هشدار تهران به واشنگتن در مورد طرح جدید آمریکا

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / هشدار تهران به واشنگتن در مورد طرح جدید آمریکا
هشدار تهران به واشنگتن در مورد طرح جدید آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی دولت ایران: تمدید تحریم تسلیحاتی ایران مغایر با توافق‌های قبلی است و واکنش سختی از طرف ایران به‌دنبال خواهد داشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سخنگوی دولت ایران، علی ربیعی در خصوص واکنش این کشور به تمدید احتمالی تحریم‌های تسلیحاتی با فشارهای امریکا گفت: " ما به رایزنی خودمان با دوستانمان و همچنین سایر اعضای برجام ادامه خواهیم داد. بر اساس رایزنی‌هایی که با آنها داریم مطلع هستیم که این روش امریکا را نمی‌پسندند و نخواهند پذیرفت. تعداد زیادی از اعضای برجام و شورای امنیت این دیدگاه امریکا را قبول ندارند."

پاسخ ایران به اقدام آمریکا در تمدید تحریم تسلیحاتی این کشور چه خواهد بود؟ - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
تلاش آمریکا برای بازگشت به برجام و تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران

وی افزود: " امریکا از برجام خارج شده و نمی‌تواند از مفاد برجام استفاده کند. اگر آنها به تعهدات خود برگردند و تحریم‌ها را بردارند می‌توانند در قالب برجام به‌عنوان یک عضو اظهار نظر کنند، در غیر این صورت ادعای آنها هیچ وجاهت بین‌المللی و حقوقی ندارد."

سخنگوی دولت ایران خاطرنشان کرد: " اعضای شورای امنیت و برجام به‌خوبی می‌دانند که این اتفاق (تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران) پیامدهای وخیمی نه ‌تنها برای برجام بلکه فراتر از آن، برای امنیت و ثبات منطقه خواهد داشت. اگر امریکا اصرار بر فشار خود داشته باشد و اگر هدف امریکا محقق شود پیامدهای وخیمی برای ثبات و امنیت منطقه به‌وجود خواهد آمد."

وی تأکید کرد: " فکر می‌کنیم این پیام روشن را به امریکا و بقیه انتقال دادیم که تمدید تحریم تسلیحاتی ایران مغایر با توافق‌های قبلی است و واکنش سختی از طرف جمهوری اسلامی ایران را به‌دنبال خواهد داشت. ما مطمئن هستیم که امریکا به این هدف خود نخواهد رسید."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала