سوریه اهداف اسرائیل در تجاوز به سرزمین های فلسطینی را اعلام کرد

© Sputnikسوریه اهداف اسرائیل در تجاوز به سرزمین های فلسطینی را اعلام کرد
سوریه اهداف اسرائیل در تجاوز به سرزمین های فلسطینی را اعلام کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه جمهوری عربی سوریه: سوریه با اظهارات نخست وزیر اسرائیل مبنی بر الحاق زمین های دیگر فلسطین در کرانه باختری، اعتراض و مخالفت شدید خود را ابراز داشت.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه جمهوری عربی سوریه، در روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: رهبری سوریه کاملاً مخالف است و اهداف اسرائیل را برای الحاق سرزمین های فلسطین در کرانه باختری محکوم می کند، چنین اقداماتی باعث نقض توافق های بین المللی و تجاوز به فلسطین می شود.

کمک پنج میلیون دلاری آمریکا به فلسطین برای مبارزه با ویروس کرونا  - اسپوتنیک ایران
کمک پنج میلیون دلاری آمریکا به فلسطین برای مبارزه با ویروس کرونا

سوریه با اظهارات نخست وزیر اسرائیل مبنی بر الحاق زمین های دیگر فلسطین در کرانه باختری، اعتراض و مخالفت شدید خود را ابراز می کند.

این به عنوان یک رفتار پرخاشگرانه تلقی می شود ... این نقض مداوم و بی احترامی به قوانین و موافقت نامه های بین المللی در مورد وضعیت قانونی سرزمین های اشغالی، به ویژه پس از تصمیم اسرائیل در بیت المقدس و جولان سوریه است.

در این سند آمده است: از آنجا که اینگونه اقدامات تهدیدی واقعی برای امنیت و ثبات در منطقه و جهان است. سوریه از جامعه جهانی خواست تا برای حفظ مشروعیت قوانین بین المللی، بلافاصله برای مهار "استکبار" اسرائیل و ایالات متحده اقدام کند.

نیکولای ماددنوف هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل برای حل و فصل خاورمیانه، در 23 آوریل گفت که الحاق مناطقی در کرانه باختری توسط اسرائیل می تواند درهای مذاکرات را ببندد و صلح در منطقه را به خطر اندازد.

به گفته ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، روسیه با این نگرانی روبرو است که اجرای برنامه های دولت آتی ائتلاف اسرائیل برای الحاق بخشی از قلمرو کرانه باختری که در رسانه ها ظاهر شده، می تواند چشم انداز ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی و سرزمینی مستمر را تضعیف کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا، در 28 ژانویه طرحی از برنامه صلح معروف به "معامله قرن" ارائه داد.

برنامه کاخ سفید بدین گونه است که، قدس را به عنوان پایتخت رسمی و غیرقابل تفکیک از اسرائیل به رسمیت می شناسد و این امکان را برای اسرائیل فراهم می کند که بتواند قلمرو فلسطین را در کرانه باختری الحاق کند و حاکمیت خود را در دره اردن گسترش دهد و همچنین پیشنهاد ایجاد یک کشور فلسطین بدون سلاح و محروم از کنترل مرزهای خاکی و فضای هوایی آن را ارائه داده است؛ همچنین در این طرح روستای ابو دیس در حومه شرقی اورشلیم را به عنوان پایتخت آینده فلسطین پیشنهاد می کند.

فلسطینی ها و شماری از کشورهای عربی این طرح را نپذیرفتند، زیرا به نظر آنها، فلسطینی ها را از حق سرزمینهایی که طبق قطعنامه های سازمان ملل متعلق به آنان است، محروم می کند.

محمود عباس رئیس ‌جمهور تشکیلات خودگردان فلسطین، نیز این طرح جدید را رد کرد و گفت فلسطینی ها اصرار داشتند که در سال 1967 با سرمایه خود در اورشلیم، دولت خود را به رسمیت بشناسند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала