شرط ظهور تمدنهای فرازمینی مشخص شده است

© Photo / ESA/Hubble & NASAشرط ظهور تمدنهای فرازمینی مشخص شده است
شرط ظهور تمدنهای فرازمینی مشخص شده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گفته نویسندگان یک مطالعه جدید، کهکشانهای بیضوی ممکن است به دلیل تشعشعاتی کشنده ای که در گذشته هنگام اختروش منتشر می کردند، برای رشد زندگی مناسب نباشند.

به گزارش اسپوتنیک، نتایج حاصل از کار علمی، شرایط برای ظهور هوش فرازمینی را فاش کرد.

طبق نشریه Month Notices of the Royal Astronomical Society (انجمن نجوم سلطنتی)، دانشمندان دریافته اند که کهکشانهای غول پیکر بیضوی برای ظهور تمدنهای پیشرفته از منظر تکنولوژیکی نسبت به کهکشانهای مارپیچی مانند کهکشان راه شیری شانس کمتری دارند.

کهکشان - اسپوتنیک ایران
کهکشان مارپیچی قرمز + عکس

یافته های محققان با مقاله ای منتشر شده در سال 2015 متناقض است، که براساس آن احتمال وقوع تمدنهای پیشرفته از نظر فناوری در کهکشانهای بزرگ بیضوی 10 هزار بار بیشتر از آنالوگهای راه شیری رخ می دهد. این امر به دلیل تعداد زیاد ستاره ها و نادر بودن وقایع فاجعه آمیز بالقوه کشنده مانند ابر نو اخترها است.

اما، این واقعیت که بشریت در یک کهکشان بیضوی زندگی نمی کند مغایر با اصل میانه رو است، براساس آن، در صورت عدم وجود مدرک از خاصیت معکوس یک شیء، باید آن را نمونه ای از طبقه خود دانست.

به گفته نویسندگان یک مطالعه جدید، کهکشانهای بیضوی ممکن است به دلیل تشعشعاتی کشنده ای که در گذشته هنگام اختروش منتشر می کردند، برای رشد زندگی مناسب نباشند.

تابش آنقدر قوی بود که هر سیاره ای که در پتانسیل سکونت در کهکشان وجود دارد را از بین برد و همچنین بر سرعت شکل گیری ستاره ها تأثیر گذاشت، یعنی تشکیل ستاره ها و سیارات جدید تقریباً به طور کامل متوقف شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала