آماده باش ارتش عراق برای اجرای عملیات قریب الوقوع

© Sputnik / Hikmet Durgunآماده باش ارتش عراق برای اجرای عملیات قریب الوقوع
آماده باش ارتش عراق برای اجرای عملیات قریب الوقوع - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات بلند پایه عراقی خبر از اجرای عملیات قریب الوقوع با همکاری نیروهای هوایی و حشد الشعبی برای حمله به پناهگاه های داعش دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، مقامات عراقی در بغداد اعلام کردند، که نیروهای مشترک عراق با همکاری نیروی هوایی، یگان‌های مسلح العشائر و نیروهای حشد شعبی برای انجام عملیات نظامی گسترده جهت هدف قرار دادن پناهگاه ‌های گروهک‌ های تروریستی داعش در مناطق شمال، شرق و غرب این کشور آماده می ‌شوند که مساحت آن بیش از ۱۸۰ کیلومتر مربع تخمین زده شده است.

نفوذ تعداد زیادی از داعشی ها از سوریه به عراق  - اسپوتنیک ایران
جزئیات حمله داعش در عراق با کمک نیروهای آمریکایی

این عملیات پس از چندین حملات تروریستی داعش در استان ‌های صلاح‌ الدین، کرکوک، دیالی و الانبار انجام می ‌شود که در نتیجه آن تعدادی از نیروهای حشد الشعبی و نیروهای امنیتی عراق کشته شدند.

بر این اساس، یک مسئول بلند پایه در دولت عراق از آمادگی برای آغاز اجرای عملیات نظامی بزرگ در مناطق کوهستانی، صحرایی، جنگل‌ هاو باغ ‌های استان ‌ها و مناطق بخش شمالی، شرقی و غربی عراق اطلاع داد.

در همین راستا، نمایندگان و فراکسیون‌های سیاسی مختلف از نیروهای عراقی خواستند برای توقف حملات تروریستی و تشخیص دلایل آن با هم همکاری و تلاش کنند.

هچنین شایان ذکر است، یک مقام عراقی دیگر در بغداد از نزدیک بودن اجرای عملیاتی خبر داد که آن را "غیر کلاسیک" توصیف کرد.

وی همچنین تصریح کرد، این عملیات طبق داده‌های اطلاعاتی انجام خواهد شد و هیچ درخواست کمکی از سوی ائتلاف بین‌ المللی ضد داعش صورت نگرفته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала