می دانید چگونه در آمریکا مراقب فعالیت موسسات صنایع نظامی روسیه هستند؟

© Sputnik / Viktor Tolochko /  مراجعه به بانک تصاویر می دانید چگونه در آمریکا مراقب فعالیت موسسات صنایع نظامی روسیه هستند؟
می دانید چگونه در آمریکا مراقب فعالیت موسسات صنایع نظامی روسیه هستند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نشریه آمریکایی Defense One می نویسد: ، یک شرکت تجزیه و تحلیل فضای جغرافیایی مستقر در ایالات متحده به نام Orbital Insights ادعا می کند که با استفاده از سیگنال های تلفن همراه مراقب فعالیت شرکت های دفاعی روسیه در شرایط همه گیرشدن کرونا ویروس است.

به گزارش اسپوتنیک،  Orbital Insights گزارشی را تدوین کرده است که در آن ادعا می شود گویا برخی از کارخانه های دفاعی روسیه  تولیدشان را تنزل داده و را در شرایط همه گیر شدن ویروس کرونا  تعداد کارکنان مراجعه کننده به محل های کار خود  کاهش می دهند. نشریه آمریکایی می نویسد این گزارش براساس اطلاعات محرمانه گرفته شده از تلفن های همراه و منابع آزاد تدوین شده است.

آمریکا از طریق شرکتی در سوئیس، 50 سال به جاسوسی می پرداخت - اسپوتنیک ایران
آمریکا از طریق شرکتی در سوئیس، 50 سال به جاسوسی می پرداخت

در این گزارش از جمله از مرکز علمی ـ تولیدی "سالیوت" ، کارخانه واگن سازی اورال ، موسسه "هیدروماش" و کارخانه هواپیما سازی  گاربونوف در شهر کازان روسیه نام برده می شود.

Defense One می نویسد تحلیلگران شرکت آمریکایی از اطلاعات محرمانه تلفن های همراه که از شرکای مختلف می گیرند، استفاده کرده اند. ظاهرا چنین داده هایی می توانند امکان دهند رفت و آمد های افراد تقریباً بطور آنلاین ردیابی شود.

به گفته رابرت کاردیلو ،  کارشناس  شرکت Orbital Insights ، این امر "می تواند در مورد تأثیر یک محدودیت خاصی  یا تأثیر و پیامدهای رفع آن" به مقامات ارشد اطلاعات برساند . به گفته وی ، محققان از اطلاعات دریافتی برای تعیین سطح اولیه فعالیت استفاده می کنند تا سپس متوجه انحرافات و اختلالات احتمالی در آن شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала