اینستکس بازوی اجرای تحریم‌ دارویی

© Depositphotos.com / artjazzپارلمان اروپا
پارلمان اروپا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده مجلس: برخی مدیران اعتقادی به ظرفیت‌های داخلی نداشته و همه چیز را در مذاکره با غرب می‌بینند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «فارس»، منتخب شهرکرد در مجلس یازدهم با بیان اینکه اینستکس بازوی اجرای تحریم‌های آمریکا در حوزه دارویی و مواد غذایی است، گفت برخی مدیران اعتقادی به ظرفیت‌های داخلی نداشته و همه چیز را در مذاکره با غرب می‌بینند.

وی در ادامه گفت:«در مجلس یازدهم از سال 1391 تا سال 1398 میانگین درآمد سرانه ایرانیان از 7 میلیون و 400 هزار تومان به 4 میلیون و 300 هزار تومان کاهش یافت. سبد معیشتی مردم در طول این سال‌ها به شدت کوچک شده اما ضریب جینی و فاصله طبقاتی همچنان حفظ شده است.

در مجلس یازدهم وظیفه داریم شفافیت را به عنوان خاستگاه اصلی مردم برای شیشه‌ای کردن اقتصاد کشور سازماندهی کنیم. بخشی از دستگاه‌ها دچار خلاء‌های فسادآور هستند و متأسفانه حقوق‌های نجومی از دل قانون بیرون آمد.

نماینده روسیه در اتحادیه اروپا: ساز و کار مالی اروپا با ایران هنوز اجرایی نشده است - اسپوتنیک ایران
نماینده روسیه در اتحادیه اروپا: ساز و کار مالی اروپا با ایران هنوز یه واقعیت نرسیده است

مسیر تصویب قانون تا اجرا در کشورمان متأسفانه شفاف و روشن نیست ضمن اینکه یکی از کارهایی که مجلس یازدهم باید انجام دهد نظارت‌های حین اجرا در ردیف‌های بودجه‌ای است که اگر خلاء‌‌‌های قانونی وجود دارد سریعا حل شوند تا گزارش تفریغ بودجه 97 تکرار نشود. کمیسیون‌های مجلس متناظر بر حقایق جامعه نبوده و کاملاً انتزاعی هستند. در سال 99 باید کارگروه ویژه جهش تولید در مجلس یازدهم تشکیل شود.

خرده سرمایه‌های بزرگی در اختیار مردم است که طبق آمار رسمی هر روز هزار میلیارد تومان به نقدینگی کشور اضافه می‌شود؛ باید این خرده سرمایه‌ها با کمک دولت و مجلس جذب بخش تولید شده و شرکت‌های سرمایه‌گذاری را از تجمیع این سرمایه‌های کوچک تاسیس کنیم.

حقوق‌های نجومی منجر به وجود آمدن پدیده‌های دیگر و روشن شدن ساختارهای ناقص در کشورمان شده و  نشان داد که بخشی از دستگاه‌های ما درگیر خلاء‌های فساد هستند. برای آنکه سیستم‌های اقتصادی کشورمان شفاف و روابط اقتصادی بخش خصوصی و دولتی روشن و روابط اقتصادی مختلفی در کشور شیشه‌ای شود باید به سمت ایجاد قوانین ویژه در این بخش برویم.

دستگاه‌های اجرایی مکلفند اگر خلاء‌های اجرایی حین عملیاتی کردن بودجه را مشاهده می‌کنند آن را باید به مجلس گزارش کنند و مجلس هم مکلف است سریعاً به آن رسیدگی کند تا مشکل حل شود. وقتی مدیری تمرکز لازم را برای برنامه‌ریزی نداشته باشد و فکر می‌کند که چرخه مالی اروپا به نفع جمهوری اسلامی است و چرخه اینستکس را به عنوان یک پنجره برای حل مشکلات اقتصادی ایران می‌بیند کاری پیش نخواهد رفت».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала