کمک سیستم تست‌ روسی به بیماران کشورهای دیگر

© Sputnik / Vitaly Timkivسیستم تست کرونا ویروس در لابراتوری
سیستم تست کرونا ویروس در لابراتوری - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سیستم تست ساخت روسیه به کشف کروناویروس در بیماران چند کشور جهان کمک کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، سیستم تست ساخت روسیه به کشف کروناویروس در بیماران چند کشور جهان کمک کرده است. این سیستم از نمونه‌های خارجی برتر است.

کارایی عالی تست‌های روسی اوایل ماه فوریه در چین با آزمایش آن‌ها به اثبات رسید. همانا با کمک سیستم تست روسی اولین بیماران مبتلا به «کووید-19» در بلاروس ، ارمنستان و ازبکستان مشخص شدند. از ماه فوریه سال 2020 سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان روسیه  بیش از 450 هزار سیستم تست را بطور رایگان در اختیار دیگر کشورها گذاشت.

سیستم روسی با وجود مقدار ناچیز ویروس از جمله در ناقلانی که نشانه‌ای از ابتلا ندارند بخوبی بیماری را مشخص می کند که برای شناسایی شخص مبتلا به ویروس عفونی، جدا کردن او از دیگران تا خطر برای اطرافیان به حداقل رسانده شود و آغاز درمان اهمیت زیادی دارد.

ریاست سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان روسیه  روز 2 ماه مه اعلام کرد که 7 آزمایشگاه روسیه می توانند با کمک تست وجود کروناویروس در شخص را به اثبات برسانند.

شایان ذکر است که تعداد 76 نفر مبتلا به کروناویروس نیز به همین شکل در تاجیکستان مشخص شدند. دو نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کووید -19» از دست دادند که اولین قربانی ها بودند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала