چرا به رئیس انستیتوی بیماری های عفونی آمریکا اجازه صحبت در کنگره را نمی دهند؟

© AFP 2023 / Nicholas Kammبرداشته شدن گام مهمی در راه محدود کردن فروش سلاح های آمریکایی به عربستان
برداشته شدن گام مهمی در راه محدود کردن فروش سلاح های آمریکایی به عربستان  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کاخ سفید شهادت دادن آنتونی فائوچی ، رئیس انستیتوی ملی آلرژی و بیماریهای عفونی ایالات متحده در کنگره را ممنوع کرد.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را ایون هلندر ، عضو کمیته بودجه کنگره آمریکا اعلام کرده است.

به گفته هلندر ، کمیته بودجه می خواستند هفته آینده فائوچی را به جلسات گفت و شنود درباره مبارزه با کروناویروس دعوت کند ، اما اطلاع دادند که کاخ سفید شهادت دادن وی در کنگره را ممنوع کرده است. جاد دیر سخنگوی کاخ سفید گفت: مشارکت رئیس متخصص بیماریهای عفونی در جلسات گفت و شنود در گرماگرم  مبارزه با کرونا ویروس نتیجه ای ندارد.

30 آوریل  فائوچی اعلام کرد ممکن است صدها میلیون دوز واکسن کرونا ویروس تا سال 2021 آماده شود. وی افزود که "عضو تیمی است که به این کاراشتغال دارد."

به گزارش دانشگاه جان هاپکینز ، تا به حال در ایالات متحده بیش از یک میلیون و صد هزار نفر به این بیماری ویروسی هولناک مبتلا شده او  بیش از 64 هزار نفر جان باخته اند.

پمپئو: نمونه ویروس کرونا به تازگی از چین گرفتیم - اسپوتنیک ایران
پمپئو: نمونه ویروس کرونا را به تازگی از چین گرفتیم

سازمان جهانی بهداشت روز 11 ماه مارس شیوع ویروس جدید کرونا را «همه‌گیر» اعلام کرد. کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع  پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. اکنون با گذشت چند ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری در خانه بمانند .

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط تا حدود 14 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

آنتونی فائوچی زادهٔ ۲۴ دسامبر ۱۹۴۰یک پزشک و دانشمند آمریکایی ایتالیایی‌تبار در زمینه ایمنی‌شناسی است.

او چه به‌عنوان یک دانشمند و چه به‌عنوان رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی، مشارکت‌های برجسته‌ای در زمینهٔ پژوهش‌های اچ‌آی‌وی/ایدز و سایر بیماری‌های نقص ایمنی دارد.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала