ربیعی: تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران پیامدهای وخیمی خواهد داشت

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ربیعی: تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران پیامدهای وخیمی خواهد داشت
ربیعی: تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران پیامدهای وخیمی خواهد داشت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی دولت ایران تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه کشورش را همراه با پیامدهای وخیم برای برجام و امنیت منطقه دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران در واکنش به طرح مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص تمدید تحریم تسلیحاتی ایران اظهار داشت: دنیا را انگار به بازی گرفتند، یک روز می‌گویند از برجام خارج می‌شویم، و روز دیگر برای خود طرحی درست می‌کنند و می‌گویند ما به‌عنوان عضو حقوقی اولیه برجام حاضریم این اعمال نفوذ را انجام دهیم، باید در پاسخ به آنها بگوییم که شما اشتباه می‌کنید، سایر کشورها بازیچه دست شما نیستند و به تعهدات بین‌المللی پایبند هستند.

پیشنهاد آمریکا به روسیه: از تمدید تحریم  تسلیحاتی ایران حمایت شود  - اسپوتنیک ایران
پیشنهاد آمریکا به روسیه: از تمدید تحریم تسلیحاتی ایران حمایت شود

ربیعی تصریح کرد:‌ آمریکا روشی قلدرمآبانه را پیش گرفته است اما عرصه بین‌الملل نمی‌تواند جای این گونه زورگویی‌ها باشد. ما فکر می‌کنیم کشورهای عضو برجام و اعضای شورای دائم امنیت قطعاً با این قانون‌گریزی آمریکا مخالفت خواهند کرد.

سخنگوی دولت ایران تأکید کرد: اعضای شورای امنیت و برجام به‌خوبی می‌دانند که این اتفاق (تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران) پیامدهای وخیمی نه‌تنها برای برجام بلکه فراتر از آن، برای امنیت و ثبات منطقه خواهد داشت. اگر آمریکا اصرار بر فشار خود داشته باشد و اگر هدف آمریکا محقق شود پیامدهای وخیمی برای ثبات و امنیت منطقه به‌وجود خواهد آمد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اولین آثار اقدام اخیر آمریکا در عرصه بین‌الملل این خواهد بود که دیگر سنگ روی سنگ بند نخواهد شد، چون عملاً هیچ توافق بین‌المللی اعتبار نخواهد داشت. ما فکر می‌کنیم این پیام روشن را به آمریکا و بقیه انتقال دادیم که تمدید تسلیحاتی ایران مغایر با توافق‌های قبلی است و واکنش سختی از طرف جمهوری اسلامی ایران را به‌دنبال خواهد داشت. ما مطمئن هستیم که آمریکا به این هدف خود نخواهد رسید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала