ایران صادرات کیت تشخیص کرونا را آغاز کرد

© Sputnik / Kirill Kallinikov /  مراجعه به بانک تصاویر ایران صادرات کیت تشخیص کرونا را آغاز کرد
ایران صادرات کیت تشخیص کرونا را آغاز کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کیت‌ تشخیص کرونا ساخت ایران بیش از سیصد دلار قیمت خواهد داشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای ایران، صادرات کیت‌های تشخیص کرونای ساخت ایران به کشور‌های جهان آغاز شده است.

تولید یک میلیون کیت تشخیص کرونا در ایران - اسپوتنیک ایران
تولید یک میلیون کیت تشخیص کرونا در ایران

مصطفی قانعی، دبیر کمیته علمی ستاد مقابله با کرونای ایران در این خصوص اظهار داشت: دو نوع کیت تشخیص برای شناسایی کرونا وجود دارد. کیت تشخیص مولکولی مورد نیاز کشور است و اجازه صادرات ندارد اما کیت تشخیص اِلایزا (تشخیص پادتن، آنتی بادی) بیش از نیاز کشور تولید می شود و مجوز صادرات گرفته است.

دبیر کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا ایران تصریح کرد: شرکت دانش بنیان تولیدکننده کیت های اِلایزا در کشور اعلام کرده است که روزانه قادر به تولید یک میلیون کیت است اما نیاز کشور تنها یک میلیون کیت اعلام شده است که بقیه امکان صادرات دارد.

بهروز حاجیان تهرانی، مدیر عامل شرکت پیشتاز طب در خصوص قیمت کیت‌های صادراتی ایران گفت: درخواستی که داریم بالای سیصد دلار است و کشورها نیز قبول کرده‌اند. این صادرات هم ارز آوری بسیار خوبی برای کشور دارد و هم موجب صرفه جویی ارزی می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت یازدهم ماه مارس سال جاری میلادی سطح شیوع کرونا را سطح همه گیر جهانی خواند. تاکنون بیش از ۳ میلیون و سیصد هزار نفر در جهان به این ویروس مبتلا شده اند، و بیش از ۲۵۳ هزار نفر نیز در اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала