یک سنگ بزرگ از کره ماه به حراج گذاشته می شود + عکس

© Sputnik / Ilia Naymushin /  مراجعه به بانک تصاویر یک سنگ بزرگ از کره ماه به حراج گذاشته می شود + عکس
یک سنگ بزرگ از کره ماه به حراج گذاشته می شود + عکس  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خانه حراج کریستی لندن پنجمین سنگ بزرگ در بین تمام سنگ شناخته شده از کره ماه در جهان را به حراج می گذارد.

به گزارش اسپوتنیک،  قیمت این سنگ با وزن 13.5 کیلوگرم ، دو میلیون پوند تخمین زده شد. این بخشی از NWA 12691 ـ بزرگترین شهاب سنگ قمری یافته شده در کره زمین است که ظاهراً توسط یک سیارک یا ستاره دنباله دار از سطح کره ماه کنده شده و سپس به صحرای آفریقا  سقوط کرده و در ژانویه سال 2017 به صورت قطعات جداگانه در آنجا کشف شده است.

​صاحبان این سنگ چندین بار تغییر کرده و در طی این مدت دانشمندان آن را مورد مطالعه قرار داده و  با نمونه هایی از خاک کره ماه که توسط سفینه آمریکایی آپولو به زمین آورده شده مقایسه کرده  و به این نتیجه رسیدند که واقعاً منشأ قمری دارد. ضمناً این بزرگتر از همه آن سنگ های قمری است که توسط فضانوردان آمریکایی  به زمین آورده شده است.

جیمز هیسلوپ، مسئول بخش علم و دانش در خانه حراج کریستی  می گوید: ما انتظار داریم  موزه های علوم طبیعی و همه علاقمندان به تاریخ فضانوردی و مطالعه ماه به این سنگ علاقه نشان دهند چون این واقعاً یک شیئی پر ارزش برای آنها است".

وزن کل قطعات یافت شده شهاب سنگ NWA 12691 تقریبا 104 کیلوگرم بود. در میان آنها شش سنگ بزرگ به وزن 3.5 تا 15.5 کیلوگرم  وجود دارد که حالا یکی از آنها به  حراج گذاشته می شود. پیش از این  کریستی قطعات کوچکتر این شهاب سنگ را به حراج  گذاشته بود و به عنوان مثال تابستان گذشته قطعه ای به وزن 124 گرم به قیمت  35 هزار دلار خریداری شد. در کل 650 کیلوگرم سنگ های قمری مشهور به غیر از که نمونه های آورده  شده توسط  سفینه  آپولو در کره زمین وجود دارد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала