کارشناس تغذیه روشی را برای کم خوردن پیشنهاد داد

© Depositphotos.com / Syda_Productionsکارشناس تغذیه روشی را برای کم خوردن پیشنهاد داد
کارشناس تغذیه روشی را برای کم خوردن پیشنهاد داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
 در زمانی که بخاطر کرونا مجبور به رعایت قرنطینه و ماندن در خانه هستیم، بسیاری دچار افزایش وزن شدند.

به گزارش اسپوتنیک، وار وارا زارودینا، روانشناس بالینی و متخصص رفتار تغذیه ای طی مصاحبه ای با اسپوتنیک به این موضوع اشاره کرد که چگونه از فکر کردن در مورد غذا دست بکشیم و مواد شیرین را با چه چیزی جایگزین کنیم.

اشتباهات بزرگ در تغذیه کودکان کدامند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتباهات بزرگ در تغذیه کودکان کدامند؟

وی گفت: مهمترین علتی که وقتی افراد خانه نشین می شود به سرعت اضافه وزن پیدا می کنند، دسترسی راحت آنها به یخچال است. وقتی سرکار هستیم، شرایط در آنجا فرق می کند، یخچال چندان در دسترس و نزدیک نیست و اگر هم در دسترس باشد میان وعده هایی که آنجا قرار داده ایم را با دقت مصرف می کنیم.

زارودینا افزود: بسیار مهم است وقتی چیزی را که می خورید بنویسد زیرا سپس می توانید نحوه مصرف غذای خودتان را ارزیابی کنید. بعضی اوقات به نظر می رسد که شما چیزی نخورده اید، اما در حال افزایش وزن هستید. این به این خاطر است که همه غذاهایی را که می خوریم در خاطرمان نمی ماند اما اگر بنویسم در آخر روز متوجه می شویم که چند بار به یخچال سر زدیم و چند تکه مواد غذایی خوردیم، مثلا جایی چند شکلات و یا شیرینی خوردیم و حتی وقتی می خواستیم برای کودکمان غذا درست کنیم چند تکه از غذای او را هم خورده ایم و ... و اینگونه متوجه می شوید که چقدر خوراکی های زیادی مصرف کرده اید که در حالت عادی به چشمتان نمی آمد.

یک برنامه غذایی مناسب برای خودتان داشته باشید و بنویسد که برای صبحانه، ناهار و شام چه می خورید و حتی وعده های بین غذایی را هم بنویسد. شکلات و شیرینی ها را در یک جا نگذارید و آن را در همه جای خانه در محل های مختلف قرار دهید تا دسترسی به آنها ساده نباشد و برای اینکه از فکر غذا بیرون بیایید سعی کنید که دست خودتان را با کاری مشغول کنید. در زمان قرنطینه بیشتر مواقع جلوی کامپیوتر یا تلویزیون نشسته اید و اگر دستتان آزاد باشد به سمت خوردن تنقلات می رود سعی کنید دستتان را با چیزی مثل نقاشی کشیدن، بافتنی، پازل حل کردن مشغول کنید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала