ورود دوباره کاروان نظامی آمریکا به خاک سوریه

© AP Photo / Hussein Mallaورود دوباره کاروان نظامی آمریکا به خاک سوریه
ورود دوباره کاروان نظامی آمریکا به خاک سوریه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نظامیان آمریکایی دیروز پنج شنبه با نقض دوباره قوانین بین المللی، کاروانی متشکل از خودروهای نظامی حامل مهمات و استحکامات نظامی و لوجستیکی را با عبور از عراق، وارد شهر المالکیه در حومه شهر حسکه در سوریه کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، منابع محلی اعلام کردند ارتش آمریکا بعد از ظهر پنج شنبه کاروانی متشکل از 12 خودرو نظامی را از طریق گذرگاه الولید وارد خاک سوریه کردند. این کاروان شامل برخی تجهیزات و یک کانتینر ویژه حمل نفت به مقصد پایگاه  نظامی ایالات متحده در منطقه الجیر در اطراف شهر المالکیه واقع در شمال شرق حسکه بود.

حدود 30 شبه نظامی آموزش دیده توسط ارتش آمریکا، تسلیم نیروهای دولتی در سوریه شدند - اسپوتنیک ایران
حدود 30 شبه نظامی آموزش دیده توسط ارتش آمریکا، تسلیم نیروهای دولتی در سوریه شدند

انظامیان  آمریکایی در بیست و هفتم ماه گذشته نیز با نقض صریح قوانین بین المللی دو کاروان متشکل خودروهای نظامی حامل تجهیزات لوجستیکی و مهمات را از طریق خاک عراق وارد شهر المالکیه و الشدادی در حومه حسکه کرده بودند.

یاداور می شود یک هفته قبل گزارش داده بودند گشت ارتش آمریكا در استان حسکه سوریه مورد حمله قرار گرفت، در این حمله ماشین حمل و نقل منهدم و چندین نظامی نیز زخمی شدند.

منابع محلی گزارش داده اند که یک وسیله نقلیه نظامی از نوع هامر که در حال حمل گروهی از نظامیان ارتش و نیروهای دموکراتیک سوریه بود، توسط گروهی از افراد ناشناس در جنوب غربی استان حسکه مورد حمله قرار گرفت و در اثر این حمله این وسیله نقلیه منفجر و نفراتی که در آن حضور داشتند زخمی شدند.

پیشتر نیز گزارش شده بود که در تاریخ 6 آوریل، یک گشت مشترک از نیروهای کرد کردستان و ارتش آمریکا توسط افراد ناشناس در استان دیرالزور در نزدیکی مرز با استان حسکه مورد حمله قرار گرفته بود که در نتیجه آن یک افسر ارتش آمریكا و دو عضو نیروهای دموکراتیک سوریه كشته شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала