هشدار هواشناسی ایران درباره بالا آمدن آب رودخانه‌ها و برخورد صاعقه

CC BY 4.0 / IRNA / هشدار هواشناسی ایران درباره بالا آمدن آب رودخانه‌ها و برخورد صاعقه
هشدار هواشناسی ایران درباره بالا آمدن آب رودخانه‌ها و برخورد صاعقه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان هواشناسی ایران از ادامه فعالیت سامانه بارشی در روزهای آینده و به تبع آن بروز برخی مشکلات در کشور خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، سازمان هواشناسی ایران روز جمعه با اشاره به ادامه فعالیت سامانه بارشی در روزهای آینده، نسبت به بالا آمدن آب رودخانه‌ها، احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی و برخورد صاعقه در برخی مناطق کشور هشدار داد.

هشدار سازمان حفظ نباتات ایران درباره ورود موج اصلی ملخ های صحرایی - اسپوتنیک ایران
هشدار سازمان حفظ نباتات ایران درباره ورود موج اصلی ملخ های صحرایی

سازمان هواشناسی ایران اعلام کرد در پی تداوم فعالیت سامانه بارشی، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد رخداد تگرگ پیش بینی می شود. منطقه اثر این سامانه در روز جمعه، شمال استان آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، یزد، شمال سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، شمال هرمزگان، نیمه جنوبی فارس و سیستان و بلوچستان است.

در روز شنبه این سامانه در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، شمال ایلام، لرستان، شرق خراسان رضوی، خراسان جنوبی، جنوب شرق سیستان و بلوچستان فعالیت دارد و در روز یکشنبه استان های کردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان، نیمه شمالی اصفهان، نیمه شرقی لرستان، شمال چهارمحال و بختیاری، یزد، مناطق مرکزی و ارتفاعات کرمان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، جنوب سیستان و بلوچستان را تحت تاثیر قرار خواهد داد. این سامانه روز دوشنبه خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی را تحت تاثیر قرار خواهد داد و از کشور خارج خواهد شد.

مخاطره های این سامانه بارشی، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی و برخورد صاعقه ذکر شده و سازمان هواشناسی توصیه کرده تا افراد از توقف و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات بپرهیزند و با محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها، اقدامات پیشگیرانه برای حفاظت از محصولات کشاورزی انجام دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала