نخستین روز بدون ابتلا به کرونا در کره جنوبی

© AFP 2023 / Stringerبیش از 93٪ مبتلایان به کرونا ویروس در چین بهبود یافتند
بیش از 93٪ مبتلایان به کرونا ویروس در چین بهبود یافتند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های کره جنوبی برای نخستین بار از عدم ثبت مورد جدیدی از ابتلا به کرونا در این کشور خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از یونهاپ، کره جنوبی در روزهای نخست شیوع ویروس کرونا، پس از چین به دومین کانون بزرگ همه گیری جهان تبدیل شده بود اما با انجام صدها هزار آزمایش و تدابیر محدود کننده، بکارگیری نرم افزارها و اجرای طرح های فاصله گذاری اجتماعی، موفق به مهار کرونا شده است.

تاثیرات مثبت کرونا بر جهان - اسپوتنیک ایران
تاثیرات مثبت کرونا بر جهان

مقامات بهداشتی کره جنوبی می گویند که با این حال در ۲۴ ساعت گذشته چهار مورد وارداتی ابتلا به کرونا در کشور ثبت شده است که همه آنها مربوط به «مسافران ورودی از کشورهای دیگر» بوده است.

در این گزارش آمده، این موضوع نشان می دهد کره جنوبی نهایتا منشا شیوع کرونا را خشکانده و توانسته است در داخل کشور شمار مبتلایان را صفر کند و اکنون روی مسافران ورودی متمرکز شده است حتی برخی از مکان های مذهبی چون کلیساها که زمانی در این کشور «منشا ابتلای خوشه ای به کرونا» بودند بازگشایی شده است.

در کره جنوبی تا امروز پنجشنبه شمار مبتلایان به کرونا ۱۰ هزار و ۷۶۵ نفر اعلام شده است که از این تعداد ۹ هزار و ۵۹ نفر درمان شده و ۲۴۷ نفر هم جانشان را از دست داده اند.  

مرکز پیشگیری از بیماری های کره جنوبی می گوید تا کنون هزار و ۶۵ مورد وارداتی مبتلا به کرونا در این کشور به ثبت رسیده است که ۹۰ درصد آنها شهروندان کره ای هستند که به کشور بازگشته اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала