گزارش آزادی مذهب آمریکا

© Photo / The Ministry of Foreign Affairs of Iranسید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
موسوی: ادعاهای بی اساس مطرح شده در گزارش سالانه آزادی مذهب در جهان وزارت خارجه آمریکا را مردود خواند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «فارس»، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ادعاهای بی اساس مطرح شده در گزارش سالانه آزادی مذهب در جهان وزارت خارجه آمریکا و به ویژه وضعیت یهودیان در ایران را غیر صحیح و مردود خواند.

عباس موسوی در این خصوص گفت:«در این گزارش ادعاهای واهی و بی اساسی در ارتباط با کشورمان و به ویژه وضعیت یهودیان در ایران مطرح شده که در خصوص هیچ‌ یک از ادیان قانونی و رسمی در جمهوری اسلامی ایران صحت نداشته و مردود است.

دولت آمریکا در حالی بار دیگر و در قالب گزارشی جدید دست به تکرار اتهامات بی پایه و غیر مستند در خصوص وضعیت آزادی مذهب در جمهوری اسلامی ایران زده که محتوای این گزارش حاکی از عدم شناخت و درک درست از وضعیت ایران در این زمینه بوده و به خوبی بهره گیری از اطلاعات و منابع بی اعتبار و ضد ایرانی در تهیه آن را نشان می‌دهد.

تمدید آزادی زندانیان به دلیل کرونا ویروس - اسپوتنیک ایران
تمدید آزادی زندانیان به دلیل کرونا ویروس

اینگونه دخالت‌های آشکار در امور داخلی کشورها و انتشار گزارش‌های سطحی علیه آنها در حالی است که میلیون‌ها فقیر و خیابان خواب در شهرهای مختلف آمریکا که زیر خط فقر قرار دارند از حقوق اولیه و خدمات و پزشکی و درمانی محروم هستند، وضعیتی که با بحران فراگیر و وحشتناک کرونا در این کشور شکل اسف انگیز و فاجعه بار به خود گرفته و به جان باختن ده‌ها هزار شهروند آمریکایی منجر شده است.

ایران از دیرباز برخوردار و بهره‌مند از جامعه‌ای متنوع و متکثر از ادیان، اقوام، فرهنگ‌ها و زبان‌های اصیل بوده که این سرزمین را از هزاران سال گذشته جایگاه و پناهگاهی برای زندگی اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خود برگزیده و امروز نیز مردم ایران با هر دین و زبان و مذهبی، همچنان حلاوت این تنوع و زیبایی را احساس می‌کنند».

کمیسیون آزادی‌های مذهبی بین‌المللی آمریکا که یک نهاد زیر مجموعه دولت فدرال آمریکا است در گزارش سالانه ۲۰۲۰ مدعی شده ایران از تفسیر مذهبی خود برای نقض آزادی مذهبی شهروندان خود استفاده می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала