پاکیزه ترین و سرسبزترین شهر جهان معرفی شد

CC0 / Pixabay / photosforyou / پاکیزه ترین و سرسبزترین شهر جهان معرفی شد
پاکیزه ترین و سرسبزترین شهر جهان معرفی شد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وین ، پایتخت اتریش در صدر لیست سرسبزترین شهرهای جهان دارای پاکیزه ترین محیط زیست قرار دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه ، شرکت خدمات مشاوره Resonance Consultancy ، فهرست پاکیزه ترین شهرهای جهان را تدوین کرده است.

خاطرنشان می شود که این شرکت از روش خود برای شناسایی شهرهایی استفاده می کند که راه را برای رسیدن به آینده ای سبز و محیط زیست پاکیزه می گشایند . معیارهای انتخاب تعداد فضاهای سبز ، مکان های تخصیص داده شده برای پیاده روی شهروندان و همچنین میزان آلودگی هوا بود.

وین به دلیل پارک های زیاد و حمل و نقل عمومی خوب و پیشرفته به عنوان سرسبزترین شهر جهان شناخته شد: بسیاری از ساکنان این شهر  اتومبیل های شخصی خود را که باعث آلودگی محیط زیست می شدند، رها کرده اند.

مسکو: محبوب ترين شهرهای جهان برای مسافرت - اسپوتنیک ایران
مسکو: از محبوب ترين شهرهای جهان برای مسافرت

مونیخ با سیستم حمل و نقل عمومی پر سرعت خود که باعث کاهش تعداد اتومبیل های شهروندان شده ، در رده دوم و برلین به خاطر تعداد زیاد فضاهای عمومی و پارک های سرسبزش در رده سوم قرار گرفت. علاوه بر این ، ساکنان شهر به عنوان مصرف کنندگان معقول منابعی شناخته شدند که از حداقل میزان آب در زندگی روزمره استفاده می کنند.

مقام چهارم به مادرید رسید که تعداد زیادی فضای سبز و زیرساخت های مناسب برای عابران پیاده در آنجا وجود دارد و شهر سائوپائولو برزیل به خاطر فراوانی بازار محصولات کشاورزی پاکیزه و مرغوب پنجم شد.

همچنین منچستر ، لیسبون ، سنگاپور ، آمستردام و واشنگتن در لیست سرسبزترین شهرهای جهان قراردارند.

پیش از این گرانترین شهر اروپا برای مسکن اجاره ای معرفی شده بود . معلوم شد که این شهرلندن است که اجاره بهای ماهانه یک آپارتمان سه خوابه ​​برای هر گردشگر بطور متوسط حدود 5300 یورو است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала