کمک روسیه در پرتاب مینی شاتل نظامی آمریکا به فضا

© Photo / Glenn Beltzکمک روسیه در پرتاب مینی شاتل نظامی آمریکا به فضا
کمک روسیه در پرتاب مینی شاتل نظامی آمریکا به فضا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شاتل فضایی مخفی X-37B برای نیروی هوایی ایالات متحده قرار است در ماه مه با وسیله نقلیه پرتاب Atlas-5 با موتور RD-180 روسی به مدار زمین پرتاب شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت تخصصی آمریکایی spaceflightnow.com، پرتاب بعدی موشک اطلس-5 در تاریخ 16 ماه مه از سایت پرتاب در کیپ کانااورال در فلوریدا برنامه ریزی شده است.

پومپئو: آمریکا اجازه فروش تسلیحات به ایران را نمی دهد - اسپوتنیک ایران
پومپئو: آمریکا اجازه فروش تسلیحات به ایران را نمی دهد

مینی شاتل مخفی نظامی X-37B برای پرتاب مشخص شده است. این ششمین پرواز او به فضا خواهد بود. شاتل X-37B توسط شرکت آمریکایی Boeing ساخته شده است.

از سال 2010، پنج پرواز مینی شاتل از 225 تا 780 روز به طول انجامید تا آزمایشهای درون مداری برای نیروی هوایی ایالات متحده انجام دهد که جزئیات آنها طبقه بندی شده است.

این مینی شاتل از آخرین پرواز خود در اکتبر 2019 بازگشت و سه ماهواره با هدف ناشناخته را به مدار زمین حمل کرد.

پیش از این، هدر ویلسون وزیر پیشین نیروی هوایی ایالات متحده، گفته بود که توانایی مانور غیرمعمول X-37B در فضا دشمنان را دیوانه می کند.

دیمیتری روگوزین رئیس روس کاسموس، در اکتبر سال 2018 ابراز نگرانی کرد که X-37B می تواند توسط ارتش ایالات متحده به عنوان یک حامل سلاح استفاده شود. به گفته وی، چنین دستگاهی توسط سیستم هشدار حمله موشکی قابل شناسایی نیست.

در همین زمان، ارتش روسیه گزارش داد که همه مانورهای شاتل آمریکایی را در مدار پیگیری می کنند.

موتور RD-180 در مرحله اول موشک اطلس-5 استفاده می شود. اولین موتور در سال 1999 به ایالات متحده تحویل داده شد.

در مجموع، طبق گفته سازنده انجمن تولید علمی انرگوماش تابع شرکت روس کاسموس 116 موتور به ایالات متحده فرستاده شد، در حالی که 89 پرواز با موشک اطلس انجام شده است. این موشک توسط United Launch Alliance ساخته شده است که توسط کمپانی های آمریکایی لاکهید مارتین و بوئینگ تشکیل شده است.

در سپتامبر سال 2019، روگوزین صادرات موتورهای روسی به ایالات متحده را یک پروژه دوجانبه خواند و خاطرنشان کرد که آمریکایی ها به دلیل نسبت قیمت به کیفیت، RD-180 را خریداری می کنند.

در اواسط آوریل سال 2020، توری برونو رئیس کمپانی آمریکایی United Launch Alliance، موتور RD-180 روسی را معجزه تکنولوژیکی خواند، اگرچه دو روز قبل او اعلام کرده بود که وی با اصرار مقامات آمریکایی آن را خریداری می کند تا فناوری های روسی به ایران و کره شمالی سرازیر نشوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала