فروپاشی اقتصاد اروپا

© Depositphotos.com / artjazzپارلمان اروپا
پارلمان اروپا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اقتصاد اروپا به دلیل کند شدن فعالیت کاری در زمینه اپیدمی کروناویروس بزودی فرومی‌پاشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «فایننشل تایمز»،جسیکا هندز اقتصاددان « کاپیتال اکونومیکس»، پیش‌بینی کرد که اقتصاد اروپا به دلیل کند شدن فعالیت کاری در زمینه اپیدمی کروناویروس بزودی فرومی‌پاشد.

مطابق با جمعبندی ماههای ژانویه –مارس سال 2020، تولید ناخالص ملی اروپا به میزان 3.8 درصد کاهش یافته است. اقتصاد کشورهای فرانسه و اسپانیا در سه ماهه اول سال، به ترتیب با کاهش 5.8 درصد و 5.2 درصد روبرو شده اند. این شدیدترین رکود اقتصادی در سه ماهه سال در تاریخ نظارت هاست که در فرانسه از سال 1949 میلادی انجام می شود و در اسپانیا از سال 1995 میلادی. به گفته اقتصاددان، این سقوط در مقایسه با آنچه در سه ماهه دوم سال 2020، رخ خواهد داد ناچیز است.

تأثیر محدودیت‌ها در کشورهای اروپایی به دلیل شیوع کروناویروس بر اقتصاد اروپا محسوس تر خواهد بود. بطور کلی انتظار می رود که شیوع همه‌گیر ویروس، روند افت اقتصاد جهانی را سریعتر کند که از از زمان رکود بزرگ اقتصادی در دهه 1930 مشاهده نشده بود.

رهبران 27 کشور اروپایی برنامه فوری نجات اقتصاد اروپا به میزان 540 میلیارد یورو را به تصویب رساندند که این برنامه اول ماه ژوئن به مرحله اجرا درخواهد آمد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала