عبور ماهواره نظامی ایران از فراز تل آویو و فلوریدا

© Photo / IRNAعبور ماهواره نظامی ایران از فراز تل آویو و فلوریدا
عبور ماهواره نظامی ایران از فراز تل آویو و فلوریدا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد ماهواره نور دیروز از فراز فلوریدا و تل آویو عبور نموده و عکس هایش را تهیه و مخابره کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از  خبرآنلاین، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام شامگاه چهارشنبه در یک برنامه تلویزیونی زنده در پاسخ به سوالی پیرامون پرتاب ماهواره نور گفت: فناوری ماهواره نور کاملا ایرانی است. تمام سیستم های این ماهواره تکنولوژی خود ماست. ساخت این ماهواره کاملا ایرانی است. موشکی که آن را به مدار برده، ایرانی است.

وی افزود: تمام سیستم های هدایت و کنترل آن ایرانی است و بعد هم پرتاپ آن در یک غافلگیری کامل انجام شده است. ماهواره در مدار خود مستقر شده و تا امروز هم خیلی خوب کار کرده است. ماهواره نور دیروز از فراز فلوریدا و تل آویو عبور کرد و عکس هایش را تهیه کرد و برای ما مخابره کرد.

ماهواره نظامی نور، نماد سیاست ایران - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
ماهواره نظامی نور، نماد سیاست ایران

دبیر مجمع تشخیص گفت: ماهواره نور یک ماهواره شناسایی است. ماهواره ای است که در فضا قرار گرفته و میزان بازدارندگی ما را افزایش داده است. بنابراین اگر از فواصل دورتر کسی قصدی علیه جمهوری اسلامی داشته باشد، ما از آسمان همه جا را مشاهده می کنیم. این موشک از زمانی که شلیک شده، تمام عملیات ها را به درستی انجام داده است. به ارتفاع رفته و حالت عمود گرفته و ماهواره به کمک آن به مدار خودش رفته است. این یک ماهواره نظامی است و ابایی نداریم که این مطلب را بازگو کنیم.

مجری برنامه به مخالفت آمریکا و انگلیس با پرتاب ماهواره توسط ایران اشاره کرد و رضایی پاسخ داد: آقای پمپئو و وزیر خارجه انگستان اشتباه می کنند. در قطعنامه ۲۲۳۱ اشاره ای به موضوع ماهواره نشده است. ما یک ماهواره به آسمان ارسال کرده ایم. در قطعنامه از ما خواسته شده است که ما آزمایش های موشکی مان را کنترل کنیم، اجباری به ما نکرده است.

22 آوریل ماهواره نور به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران توسط نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت پرتاب و در مدار زمین قرار گرفت. گفتنی است که ماهواره "نور" از کویر مرکزی ایران پرتاب شده است. پیش از این ایران موشک های خود را از پایگاه فضایی امام خمینی واقع در استان سمنان پرتاب می کرد.

این درحالی است که پنتاگون پس از ردیابی ماهواره نظامی ایران در مدار، آن را یک دوربین بی فایده خواند که قادر به انجام امور شناسایی نخواهد بود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала