آمریکا از خطر قحطی و گرسنگی در کره شمالی سخن گفت

© Sputnik / Maria Frolova /  مراجعه به بانک تصاویر آمریکا از خطر قحطی و گرسنگی در کره شمالی سخن گفت
آمریکا از خطر قحطی و گرسنگی در کره شمالی سخن گفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد در کره شمالی خطر واقعی شیوع گسترده نوع جدید ویروس کرونا و قحطی و گرسنگی وجود دارد.

به گزارش اسپوتنیک،  شبکه تلویزیونی  فاکس نیوز، سخنان پمپئو را نقل کرده که گفت:" "خطر شیوع ویروس کرونا، گرسنگی و كمبود مواد غذایی در کره شمالی وجود دارد. ما همه اینها را از نزدیک مشاهده می كنیم زیرا این وضعیت  واقعاً می تواند بر برنامه های ما در راستای غیر هسته ای کردن کره شمالی در نهایت تأثیر بگذارد ."

غیب شدن دوباره رهبر کره شمالی  - اسپوتنیک ایران
نام جانشین کیم جونگ اون در کره شمالی فاش شد

اخیرا شایعاتی درباره بیماری و حتی مرگ کیم چونگ اون، رهبر کره شمالی منتشر شده و چند روز قبل  روزنامه واشنگتن پست نوشت در این کشور ترس و وحشت به راه افتاده ، ساکنان محلی در حال خرید مایحتاج اصلی هستند و بالگردها بر فراز پایتخت پیونگ یانگ پرواز می کنند.

به گفته منابع این نشریه، ساکنان کره شمالی شروع به جمع آوری همه چیز کردند، از مواد شوینده لباسشویی گرفته تا برنج، الکترونیک و الکل، کنسرو و سیگار در حال خریداری هستند.

علاوه بر این، گزارش شده است که این کشور ارتباط ریلی خود با چین را قطع کرده است.

پیام های مشابه پس از شامگاه 25 آوریل در شبکه اجتماعی چینی Weibo ظاهر شد و از جمله گزارشی از معاون مدیر تلویزیون HKSTV هنگ کنگ در مورد مرگ کیم جونگ اون رهبر کره شمالی منتشر گردید.  در همین زمان، مجله ژاپنی شوکان گندای گزارش داد که رهبر کره شمالی پس از جراحی قلب در حالت اغما قرار دارد.

طور یکه کنستانتین اسملوف محقق برجسته مرکز مطالعات کره در انستیتوی مطالعات خاور دور آکادمی علوم روسیه گفته است احتمال دارد کیم جونگ ایر برادر کوچکتر رهبر کره شمالی جانشین وی شود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала