1.6 میلیارد نفر در جهان در دوره کرونا از امکان امرار معاش محروم می شوند

© REUTERS / Callaghan O'Hare6 میلیارد نفر در جهان در دوره کرونا وسایل معیشت خود را از دست می دهند
6 میلیارد نفر در جهان در دوره کرونا  وسایل معیشت خود را از دست می دهند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اقدامات انجام شده در چارچوب اعلام قرنطینه در رابطه با شیوع نوع جدید ویروس کرونا باعث می شود بیش از 300 میلیون نفر شغل خود را از دست داده و 1.6 میلیارد از وسایل امرار معاش خود محروم شوند.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب در سومین گزارش سازمان بین المللی کار درباره وضعیت جهان در دوره همه گیرشدن  بیماری هولناک کرونا گفته می شود.

روز چهارشنبه ، سازمان بین المللی کار ارزیابی های به روز شده وضعیت نیروی انسانی در جهان را در دوره  همه گیری کووید 19  را منتشر کرد. طبق برآوردهای قبلی ، پیش بینی می شد اقدامات محدود کننده برای جلوگیری از شیوع این بیماری منجر به کاهش 6.7٪ در ساعات کاری جهانی شود. این بدان معناست که 195 میلیون نفر شغل تمام وقت خود را از دست می دهند.

حالا ارقام اصلاح شده سازمان بین المللی کار نشان می دهد که تا ماه ژوئیه سال جاری ، 305 میلیون شغل تمام وقت خود را از دست خواهند داد. در عین حال ممکن است  1.6 میلیارد نفر از شاغلان  در بخش های غیررسمی اقتصاد ، یعنی تقریبا نیمی از نیروی کار جهانی وسایل معیشت خود را به طور کامل از دست دهند. این امر به دلیل اقدامات فعلی برای محدود کردن فعالیتهای آنها یا این واقعیت رخ می دهد  که در آسیب پذیرترین بخش های اقتصادی مشغول کار هستند.

قربانیان کرونا ویروس در آمریکا برابر تعداد کشته شدگان جنگ ویتنام شد  - اسپوتنیک ایران
تعداد قربانیان کرونا ویروس در آمریکا برابر تعداد کشته شدگان جنگ ویتنام شد

براساس برآوردهای سازمان بین المللی کار ، بیش از 436 میلیون شرکت و موسسه در سراسر جهان با خطرات زیادی در رابطه با بروز اختلالات جدی در کار خود روبرو هستند. این بنگاهها در بخش های اقتصادی دچار بیشترین خسارات  فعالیت می کنند که  حدود 232 میلیون شرکت در عرصه عمده فروشی و خرده فروشی ، 111 میلیون در صنایع تبدیلی ، 51 میلیون در زمینه خانه سازی و تغذیه عمومی و 42 میلیون شرکت در عرصه املاک و مستغلات و سایر فعالیتهای تجاری از جمله انها می باشند.

در همین راستا ، سازمان بین المللی کار خواستار اقدامات فوری ، هدفمند و انعطاف پذیر برای حمایت از کارکنان و شرکتها ، به ویژه شرکت های کوچک  است که در اقتصاد غیررسمی و همچنین سایر زمینه های آسیب پذیر شاغل هستند. در عین حال ، اقدامات برای احیای اقتصاد باید مبتنی بر رویکردی باشد که شرایط لازم برای ایجاد تعداد زیادی شغل را فراهم کرده و با اجرای سیاست فعال تر در زمینه اشتغال و حمایت اجتماعی همراه باشد.

آخرین آمار رسمی کرونا در روسیه؛ 5841 ابتلای جدید در طی یک روز  - اسپوتنیک ایران
آخرین آمار رسمی کرونا در روسیه؛ 5841 ابتلای جدید در طی یک روز

براساس آخرین ارقام  منتشره توسط سازمان جهانی بهداشت ، بیش از 3 میلیون مورد ابتلا به کرونا در جهان ثبت شده و بیش از 202 هزار نفر از مبتلایان به این بیماری جان باخته اند.

سازمان جهانی بهداشت روز 11 ماه مارس امسال شیوع ویروس جدید کرونا را «همه‌گیر» اعلام کرد. کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع  پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. اکنون با گذشت چند ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری در خانه بمانند .

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала