نامزد خاشقجی: جلوی فروش نیوکاسل به عربستان را بگیرید

© AFP 2023 / Ozan Koseنامزد خاشقجی: جلوی فروش نیوکاسل به عربستان را بگیرید
نامزد خاشقجی: جلوی فروش نیوکاسل به عربستان را بگیرید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نامزد جمال خاشقجی، ناراضی سعودی که در سال 2018 به شکل فجیعی در استامبول به قتل رسید، از لیگ برتر انگلیس درخواست کرده که جلوی واگذاری باشگاه نیوکاسل یونایتد به عربستان سعودی را بگیرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ورزش 3 ، در روز‌های اخیر معلوم شد که صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان که تحت مدیریت، ولیعهد عربستان سعودی است، قصد دارد ۸۰ درصد از سهام باشگاه نیوکاسل را بخرد.

وکیل خدیجه چنگیز، نامزد خاشقجی از طرف موکلش گفته است که این معامله باید با توجه به قتل جمال خاشقجی متوقف شود.

جمال خاشقجی - اسپوتنیک ایران
فیلم مستند درباره قتل خاشقجی

او در نامه‌اش به لیگ برتر نوشته است که فوتبال انگلیس نباید جایی برای کسانی که دست‌اندرکار چنین اقدامات بی‌شرمانه‌ای هستند، داشته باشد.

از سال ۲۰۰۷ مایک اشلی، مالک نیوکاسل بوده است. او سال ۲۰۱۷ این باشگاه را برای فروش گذاشت. پیشنهاد عربستان برای خرید بخش عمده سهام باشگاه، معادل حدود ۳۰۰ میلیون پوند بوده، اما چنین معامله‌ای انتقاد‌های مختلفی برانگیخته است.

از طرفی رژیم سعودی متهم است که در سرقت حقوق تجاری لیگ برتر انگلیس دست داشته و از طرفی دیگر سازمان عفو بین‌الملل از این معامله احتمالی بابت سابقه بد عربستان در زمینه حقوق بشر انتقاد کرده است.

جمال خاشقجی، از چهره‌های نزدیک به دربار سعودی در سابق که بعدا به یکی از منتقدان این حکومت در رسانه‌های بین‌المللی تبدیل شد، سال ۲۰۱۸ در کنسولگری عربستان در ترکیه کشته شد. گزارشگر سازمان ملل متحد و سازمان‌های اطلاعاتی غربی معتقدند که محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، دستور قتل او را داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала