پایان ساخت زیر دریایی اصلی هسته‌ای فرانسه

© AFP 2023 / Ludovic Marinپایان ساخت زیر دریایی اصلی هسته‌ای فرانسه
پایان ساخت زیر دریایی اصلی هسته‌ای فرانسه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرانسه زیردریایی اصلی ناتمام هسته ای خود را که پروژه آن در سال 1998 کلید خورده بود، وارد آبهای آزاد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس مطلب منتشر شده در حساب توئیتر وزیر دفاع فرانسه، فلورنس پارلی، از بندر شربورگ فرانسه، زیردریایی هسته ای "سوفرن" کلاس باراکودا به دریا رفت.

این اولین ورود به آبهای آزاد برای این زیردریایی است. در طول آزمایشات در شربورگ ، سوفرن نیز اولین رفتن به اعماق را در خارج از محیط کارخانه به انجام رساند. آزمایش های بعدی در اقیانوس اطلس توانایی مانور زیر دریایی در زیر آب را آزمایش می کند و در مرحله دوم آزمایشات که از جمله در دریای مدیترانه برگزار می شود که آزمایش سیستم های تسلیحاتی آغاز می شود.

زیردریایی اتمی سورودوینسک ناوگان شمالی نیروی دریایی روسیه  - اسپوتنیک ایران
چرا آمریکا نتوانست زیردریایی روسی را تعقیب کند؟

آزمایش های در حال اجرا در بزرگترین ناوگان درحال ساخت فرانسه برای ماه مارس پیش بینی شده بود، اما به دلیل قرنطینه تحمیل شده در محوطه کارخانه کشتی سازی در رابطه با گسترش کرونا‌ویروس به تعویق افتاد.

سوفرن زیر دریایی کلاس باراکودا است. مقدمات توسعه این پروژه در سال 1998 آغاز شد و در سال 2002 طراحی آن آغاز شد. اولین قراردادها در این رابطه در سال 2006 منعقد شدند، آخرین سال ریاست ژاك شیراک. ساخت سوفرن در دسامبر سال 2007 آغاز شد و در زمان ریاست جمهوری نیكلا ساركوزی، فرانسوا اولاند و رئیس جمهور فعلی، امانوئل ماكرون ادامه یافت. در ابتدا راه اندازی زیر دریایی برای سال 2010 برنامه ریزی شده بود، اما زمان مذکور به دلیل بحران اقتصادی یا به دلیل مشکلات مربوط به تأمین بودجه به طور مکرر به تعویق افتاد. هزینه کل این پروژه نه میلیارد یورو برآورد شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала