واکنش ترکیه به سخنان حفتر درباره انتقال حکومت در لیبی به ارتش

© Sputnik / Anton Denisov /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش ترکیه به سخنان حفتر درباره انتقال حکومت در لیبی به ارتش
واکنش ترکیه به سخنان حفتر درباره انتقال حکومت در لیبی به ارتش - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد مارشال خلیفه حفتر فرمانده ارتش ملی لیبی (LNA) ، که از انتقال حکومت در لیبی به ارتش خبر داده ، از گفتگوی سیاسی امتناع ورزیده و به دنبال برقراری حکومت دیکتاتوری است.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه وزارت خارجه ترکیه گفته می شود:"رهبر گروه های مسلح غیرقانونی در شرق لیبی ، مارشال حفتر  گفت که او توافقنامه سیاسی لیبی را با صدور قطعنامه 2259 شورای امنیت سازمان ملل تصویب شده به رسمیت نمی شناسد و به عنوان فرمانده به اصطلاح LNA ، رئیس دولت این کشور خواهد بود. با این او بار دیگر نشان داد که نمی خواهد بحران لیبی با ابزارهای سیاسی حل شود ، از تلاشهای بین المللی در این راستا  از جمله نتایج کنفرانس برلین پشتیبانی نمی کند و به دنبال برقراری دیکتاتوری نظامی در این کشور است. "

خاطرنشان می شود که این اقدام حفتر به بدتر شدن اوضاع  انسانی  در لیبی منجر می شود و جامعه جهانی باید فوراً به آن واکنش نشان دهد. وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرد : "ترکیه همچنان از توافقنامه سیاسی لیبی ، نهادهای قانونی قدرت در این کشور به شدت حمایت نموده و از تلاش ها برای دستیابی به یک توافق سیاسی در لیبی پشتیبانی می کند."

بیانیه حفتر برای واگذاری دولت لیبی به ارتش چه عواقبی دارد؟
 - اسپوتنیک ایران
بیانیه حفتر برای واگذاری دولت لیبی به ارتش چه عواقبی دارد؟

یادآور می شود خلیفه حفتر فرمانده ارتش ملی لیبی روز 27 آوریل اعلام کرد که اداره این کشور به نظامیان منتقل شده است.وی گفت توافقنامه سیاسی صخیرات که سال ۲۰۱۵ در مراکش به امضا رسید، لغو است و او به مجوز مردم لیبی  برای مدیریت این کشور دست یافته و کنترل اوضاع به ارتش منتقل می شود.

19 ژانویه کنفرانس بین المللی درباره لیبی با حضور روسیه ، آمریکا ، ترکیه ، مصر و چند کشور دیگر و همچنین اتحادیه اروپا و سازمان ملل در برلین برگزار شد. نتیجه اصلی کار این کنفرانس ، فراخوان به برقراری آتش بس در لیبی ، تعهد به خودداری از مداخله در درگیری لیبی  و رعایت تحریم ارسال سلاح به طرفین این مناقشه بود. علاوه بر این ، شرکت کنندگان در این نشست پیشنهاد ایجاد کمیته نظارت بر اجرای توافق آتش بس را مطرح کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала