قطع بودجه طرح های آمریکا برای "مهار روسیه"

CC0 / Pixabay / گنجانده شدن چند شرکت چینی در لیست سیاه پنتاگون+ جزئیات
گنجانده شدن چند شرکت چینی در لیست سیاه پنتاگون+ جزئیات  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دفاع آمریكا تأمین بودجه برای بسیاری از طرح های مربوط به "مهار روسیه" را متوقف کرده و وجوه آزاد شده را برای ساختن دیوار در مرز ایالات متحده با مکزیک سرمایه گذاری می كند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری بلوومبرگ، مارک اسپر،  رئیس پنتاگون حدود 545 میلیون دلار بودجه را از طرح های مربوط به "مهار روسیه" خارج کرده و  از جمله پروژه های زیرساخت های نظامی در خارج که قرار بود در نروژ ، آلمان ، اسپانیا و سایر کشورهای اروپایی اجرا شوند و  بخشی از برنامه مقابله با نفوذ روسیه  در اروپا بودند،  بدون بودجه باقی خواهد ماند.

پنتاگون: برای مقابله با چین و روسیه به 20 میلیارد دلار نیاز داریم  - اسپوتنیک ایران
پنتاگون: برای مقابله با چین و روسیه به 20 میلیارد دلار نیاز داریم

کریس شروود،  سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت که طرح های مربوط به "مهار روسیه"  لغو نشده بلکه فقط تأمین اعتبار برای آنها تا سال 2021 متوقف شده است. با این حال ، برای ادامه این طرح ها،  کنگره ایالات متحده باید بودجه اضافی اختصاص دهد.

مخالفان دولت دونالد ترامپ،  رئیس جمهور آمریکا از این واقعیت که پنتاگون در رابطه با وضعیت اضطراری اعلام شده از سوی ترامپ در سال 2019 در رابطه با بحران مهاجرت ، از چنین اختیاراتی برخوردار شده، انتقاد می کنند. 16 آوریل اعلام  شد كه دموکرات كنگره به ترامپ پیشنهاد کردند در رابطه با شیوع نوع جدید ویروس کرونا احداث دیوار در مرز مکزیک را متوقف سازد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала