روسیه، ایران و آمریکا را به خویشتن داری در خلیج فارس فراخواند

© Sputnik / Vladimir Pesnyaروسیه، ایران و آمریکا را به خویشتن داری در خلیج فارس فراخواند
روسیه، ایران و آمریکا را به خویشتن داری در خلیج فارس فراخواند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، ایران و امریکا را به خویشتن داری حداکثری در خلیج فارس فراخواند.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه اظهار داشت: روسیه، ایران و امریکا را به خویشتن داری حداکثری و تسلیم نشدن در برابر اقدامات تحرک آمیز در خلیج فارس فرا می‌خواند.

حسن روحانی - اسپوتنیک ایران
روحانی: آمریکایی ها بدانند این خلیج اسمش خلیج فارس است

زاخارووا تصریح کرد: تأکید می کنیم که مسکو همواره ثبات و امنیت را در منطقه خلیج فارس یکی از مهمترین عوامل مهم تأثیرگذار بر اوضاع می داند. ابتکار ما در مورد امنیت جمعی در منطقه بر پایه این منطق بنا شده است. خواستار اقدام در چارچوب هنجارها و قوانین بین المللی، و همچنین خویشتن داری حداکثری و دوری از لفاظی تهاجمی و تحریکات هستیم.

پیش از این فرماندهی مرکزی  آمریکا در منطقه خلیج فارس موسوم به "سنتکام" در بیانیه‌ای مدعی ایجاد مزاحمت از سوی ۱۱ شناور نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  ایران برای ۶ کشتی جنگی آمریکایی در شمال خلیج فارس شد و ویدئویی را در این خصوص منتشر کرد.  آمریکایی ها  این اقدامات را "تحریک آمیز" خواندند.

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران ایران نیز در روز ۳۱ فروردین در اطلاعیه ای با جعلی و هالیوودی خواندن روایت آمریکایی از ماجرای ۱۵ آوریل در خلیج فارس، تاکید کرد: مستندات خلاف ادعای آمریکایی ها است و هرگونه خطای محاسباتی را قاطعانه پاسخ می‌دهیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала