روحانی: آمریکایی ها بدانند این خلیج اسمش خلیج فارس است

اشتراک
حسن روحانی در نشست دولت جمهوری اسلامی ایران آمریکایی ها را از ترتیب دادن توطئه های گوناگون علیه ملت ایران بر حذر داشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه های ایران، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران  گفت:آمریکایی ها بدانند اسم این خلیج، "خلیج فارس" است نه خلیج نیویورک و واشنگتن و این ملت هزاران سال حافظ امنیت این آبراه بوده و هستند و آنان باید با درک شرایط، هر روز علیه این ملت توطئه نکنند.

رئیس جمهور ایران با تبریک روز خلیج فارس به ملت ایران اظهارداشت: این روز را به ملتی که این خلیج به نام آنها است و برای همیشه خلیج فارس باقی خواهد ماند، تبریک می گویم و دشمنان بدانند ارتش، سپاه و همه نیروهای انتظامی و نظامی ایران، پاسدار امنیت این آبراه بوده و خواهند بود.

روحانی: آمریکا مخل امنیت و صلح در منطقه است  - اسپوتنیک ایران
روحانی: آمریکا مخل امنیت و صلح در منطقه است

این سخنان روحانی در حالی ایراد شده که امروز جزئیات تازه‌ای از قطعنامه پیشنهادی آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران منتشر شده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته ایالات متحده روز سه‌شنبه پیش‌نویس این قطعنامه را میان شمار محدودی از اعضای شورای امنیت توزیع کرده است. این پیش‌نویس خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران برای مدت نامعلوم است.

مقام‌های دولت «دونالد ترامپ» به این رسانه گفته‌اندکه  واشنگتن قصد دارد از اتمام تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران طبق مفاد قطعنامه فعلی صادرشده برای تأیید برجام (قطعنامه ۲۲۳۱) جلوگیری کند. هدف آمریکا این است که این قطعنامه را در ماه می به رأی بگذارد که «استونی» ریاست دوره‌ای شورای امنیت را به عهده می‌گیرد. استونی عضو ناتو و از متحدان نزدیک آمریکا است. 

رفع تحریم‌های مربوط به تسلیحات متعارف جزو مفاد توافق هسته‌ای برجام نیست اما طرف‌های برجام وعده داده‌اند در صورت پایبندی ایران به این توافق، این تحریم‌ها در اکتبر ۲۰۲۰ منقضی خواهند شد.

واشنگتن می خواهد اعضای شورای امنیت را برای تمدید این تحریم‌ها علیه ایران متقاعد کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала