احتمال بازگشایی هفته ای محدود مرز ایران و عراق

© Photo / IRNAاحتمال بازگشایی هفته ای محدود مرز ایران و عراق
احتمال بازگشایی هفته ای محدود مرز ایران و عراق  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به احتمال زیاد ۲ روز در هفته مرز عراق به روی کالاهای ایرانی باز می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، رئیس اتاق ایران و عراق با اشاره به فراهم بودن شرایط صادراتی در مرز اقلیم کردستان عراق، از اتخاذ تمهیداتی برای بازگشایی مرزهای جنوبی ایران و صدور کالا به عراق خبر داد.

یحیی آل اسحاق رئیس اتاق ایران و عراق در مصاحبه ای در خصوص کاهش تبادلات تجاری در سطح جهان پس از کرونا گفت: یکی از بزرگ ترین بازارهای ایران عراق است؛ سال گذشته حدود 12 میلیارد دلار کالا و خدمات فنی و مهندسی و همچنین انرژی صادر کردیم اما در سال جاری با توجه به شیوع کرونا، در چند بخش از جمله گردشگری دچار مشکل شده ایم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق اشاره کرد: در مرزهای جنوبی یعنی مرزهای شلمچه و قسمت های عربی به دلیل اینکه عراقی‌ها هنوز نتوانسته اند، تمهیدات لازم را برای مسائل بهداشتی انجام دهند، دچار چالش هستیم و در حال مذاکره ایم تا بتوانیم حداقل هفته ای دو روز مرزها را باز کنیم و امیدوار هستیم هرچه سریع ‌تر راه ها باز شود.

وی در عین حال اشاره کرد: مرزهای اقلیم عراق یعنی مرز کردستان این کشور باز است و تقریباً به صورت عادی کالا صادر می شود و روزانه به طور متوسط 700 تا 800 کامیون در حال تردد هستند.

گفتنی است تا کنون بیش از 3 میلیون در جهان به کرونا آلوده شده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала