ابراز همبستگی اردوغان با ترامپ در مبارزه با کرونا

© Sputnik / Aleksei Filippov  /  مراجعه به بانک تصاویر ابراز همبستگی اردوغان با ترامپ در مبارزه با کرونا
ابراز همبستگی اردوغان با ترامپ در مبارزه با کرونا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نامه ای برای دونالد ترامپ، همتای آمریکایی خود ارسال نموده و در آن همبستگی خود با وی در مبارزه با بیماری دنیا گیر کروناویروس را ابراز کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دفتر ریاست جمهوری ترکیه ، که پیام اردوغان به ترامپ با یک هواپیمای حمل و نقل نظامی ترکیه حامل محموله های پزشکی ارسال شده توسط آنکارا ، به واشنگتن رسانده شده است.

در پیام اردوغان برای ترامپ گفته می شود "امیدوارم كمكی كه از طرف تركیه به آمریكا ارسال شده در مبارزه با بیماری همه گیر کرونا و یاری رساندن به درمان شهروندان آمریكایی مفید واقع شود . من اطمینان دارم كه ما با هم این بیماری همه گیر را از بین خواهیم برد. شما می توانید مطمئن باشید كه ترکیه در آینده نیز همبستگی عمیق را به عنوان شریک مطمئن و قوی ایالات متحده نشان خواهد داد."

رجب طیب اردوغان - اسپوتنیک ایران
۷ماه حقوق اردوغان برای مقابله با کرونا

اردوغان ابراز امیدواری کرد که کنگره ایالات متحده پس از رفع کرونا نیز همبستگی ترکیه را در نظر بگیرد و  این امر باعث شود اهمیت روابط استراتژیک واشنگتن با آنکارا را بهتر درک شده و دو کشور در مبارزه با چالش های مشترک تعامل بیشتری داشته باشند. وی خاطرنشان کرد: وقایع منطقه به ویژه در سوریه و لیبی نقش برجسته اتحاد ترکیه و آمریکا را نشان می دهند.

براساس آخرین ارقام  منتشره توسط سازمان جهانی بهداشت ، بیش از 2.9 میلیون مورد ابتلا به کرونا در جهان ثبت شده و بیش از 202 هزار نفر از مبتلایان به این بیماری جان باخته اند.

سازمان جهانی بهداشت روز 11 ماه مارس امسال شیوع ویروس جدید کرونا را «همه‌گیر» اعلام کرد. کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع  پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. اکنون با گذشت چند ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری در خانه بمانند .

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала