گزارش و تحلیل

آمریکا لیاقت چتربازان روس را بی سابقه خواند

© Sputnik / Vitaliy Ankovآمریکا لیاقت چتربازان روس را بی سابقه خواند
آمریکا لیاقت چتربازان روس را بی سابقه خواند  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چتربازان روسی از ارتفاع 10 کیلومتری به پایگاه قطب شمال فرود آمدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وزارت دفاع روسیه، برای اولین بار در تاریخ جهانی، چتربازان روسی با چتر نجات از ارتفاع 10 هزار متر در منطقه قطب شمال بروی مجمع الجزایر "سرزمین فرانتس یوسیف" فرود آمدند. سپس چتربازان به مدت سه روز تمرینات تاکتیکی ویژه را انجام دادند. 

یکی از چتربازان نیروهای هوایی امریکا در حین اجرای نمایش برای مسابقات فوتبال امریکایی نتوانست در موقعیت مناسب فرود آید و به دیوار خورد. - اسپوتنیک ایران
چترباز آمریکایی در حین اجرا به دیوار خورد+ ویدیو

چتربازان  در این رزمایش در شرایط قطب شمال با برودت  فوق العاده هوا، ماسک های اکسیژن، تجهیزات ناوبری، سیستم های چتربازی و لباس استتار سفید تجربه کردند.

به نوشته رسانه نروژی "ایندپندنت بارنتس اوبزورور"، سرلشگر یونوس- بك یِوكوروف معاون وزیر دفاع روسیه گفت: در شمال دور، هنوز کسی از چنین بلندی پرش نکرده است. این تمرین نظامی  برای اولین بار در جهان در سرزمین فرانتس یوزف انجام شد.  هیچ کس غیر از ما چنین کاری پیشتر انجام نداده بود.  

برای مقایسه: در بین غیرنظامیان، بیشتر پرش ها توسط چتر نجات از ارتفاع 3 تا 4 هزار متر انجام می شد.

هواپیمای ترابری ایل- 76 تجهیزات نظامی لازم را به کمک چتر های تجات بزرگ به زمین انداخته و بارها سالم روی یخ زمین فرود آمد.    

برای فرود، جزیره "سرزمین آلکساندرا"، غربی ترین جزیره مجمع الجزایر سررمین فرانتس یوزف انتخاب شد. در اینجا، در 81 درجه عرض جغرافیای شمالی، نیروهای قطب شمال روسیه - شمالی ترین واحد نظامی این کشور با فرودگاهی دارای باند جدید پرواز به طول 2.500 متر و زیرساخت های عظیم نوین مستقر است.

این پایگاه در ناگورسکوی به آخرین تجهیزات لازم برای جنگ در قطب شمال مجهز شده است. اینها ماشین برفی، کامیون ، هلیکوپتر ، سامانه های راداری و سامانه های موشکی ضد هوایی مانند  اس -300 است که برای تقویت کنترل فضای هوایی قطب شمال طراحی شده است."

به گزارش قبلی "ایندپندنت بارنتس اوبزورور" چاپ نروژ، والری گراسیموف رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه، پیشترتأیید کرد که می توان موشک های جدید بالستیک هواپایه "کینژال" (خنجر) را در فرودگاه های قطب شمال مانند جزیره الکساندرا مستقر کرد.

به خاطر باند جدید، جنگنده های میگ - 31 ک و همچنین هواپیماهای بزرگ ترابری می توانند از فرودگاه جزیره آلکساندرا استفاده کنند. این فرودگاه در حدود 3 کیلومتری غرب از باندی که پس از پایان جنگ سرد متروک شده بود، ساخته شده بود.

چتربازان پس از فرود بروی برف ، تمرین نیروهای تاکتیکی ویژه را انجام دادند. براساس اطلاعیه مطبوعاتی وزارت دفاع ، دهها نفر از آنها عملیات شناسایی و تخریب گروه دشمن فرضی را انجام دادند. برای جستجوی دشمن از هواپیماهای بدون سرنشین استفاده شده است.

تمرینات در ساحل شمالی جزیره الکساندرا در منطقه دماغه نمرود در لبه شرقی بزرگترین یخچال این جزیره سه روز به طول انجامید. در نهایت، دسته نطامی در نقطه مقرر جمع شد و به پایگاه در ناگورسکی بازگشت.

سرلشگریونسوس- بک یوکوروف قول داد که چنین تمریناتی در آینده بیشتر برگزارخواهد شد. او گفت: "ما سالانه تمرینات مشابهی را در مناطق مختلف قطب شمال با ترکیب متفاوت شرکت کنندگان درگیر و در دوره های مختلف آموزش انجام خواهیم داد."

چتر - اسپوتنیک ایران
شهروند بریتانیا، مسن ترین چترباز جهان( ویدئو)

سرلشگر یوکوروف پیش از انتصاب به معاونت وزیرات دفاع در تابستان گذشته، بیش از ده سال رئیس جمهوری اینگوشتیا بود. در یوکوروف همراه با دیگر معاون وزیر دفاع روسیه ژنرال آندره سردوکوف فرمانده نیروی هوابرد روسیه در محل جریان رزمایش پرسنل نیروی هوابرد در سرزمین قطب شمال را تماشا کرده بود.

پورتال آمریکایی "درایو" از فرود نیروی هوایی روسیه در قطب شمال قدردانی کرد. این پورتال نمی توانست اولین فرود قطب شمال در ارتفاع  10000  متر را نادیده بگیرد.

"درایو" سطح آمادگی چتربازان روسی را بی سابقه خواند. این نشریه معتقد است که روسیه توانایی استقرار غیر مترغبه و سریع نیروهای عملیاتی را نه تنها در قطب شمال بلکه تقریباً در هر منطقه جهان نشان داده است.  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала