پرونده نجومی‌بگیران در ایران بسته شده است؟

© REUTERS / Raheb Homavandi پول ایران
 پول ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طبق قانون 98 مجلس دهم حداکثر حقوق را 32 میلیون تومان تعیین کرده بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «فارس»، گزارش تفریغ بودجه 97 حکایت از وجود فیش های نجومی برای حداقل 241 مدیر دارد.

پرونده حقوق‌های نجومی در سال ۹۵ کلید خورد و با دو گزارش مبهم دیوان محاسبات در آن ایام ظاهراً بسته شد اما داستان نجومی‌بگیران در حالی همچنان ادامه دارد.

رئیس دیوان محاسبات کل کشور در این خصوص گفت:« طبق قانون 98 مجلس دهم حداکثر حقوق را 32 میلیون تومان تعیین کرد این در حالی است که برای سال 99 هیچ گونه استثنایی و سقفی برای حقوق‌های کارمندان تعیین نشده است و در سال 99 ممکن است حقوق بالاتر از 50 میلیون تومان هم داشته باشیم.

حمید بعیدی نژاد، سفیر ایران در بریتانیا  - اسپوتنیک ایران
بعیدی‌ نژاد: فرآیند حقوقی پرونده تانک‌های چیفتن رو به اتمام است

در بررسی حقوق‌های نجومی در سال 97 و بعد از بررسی دیوان محاسبات مشخص شد که یکی از مدیران دولتی 53 میلیون تومان حقوق دریافت کرده که بالاترین نجومی بگیر بوده است. در مجموع، بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان اضافه دریافتی داشته اند. این مبلغ معادل ۹۲ درصد کل مبلغ ۲۳۳ میلیارد و ۶۲۷ میلیون و ۷۸۳ هزار و ۳۵۰ ریال مطالبه بوده است».

این گزارش حکایت از آن داشت که خالص دریافتی تعداد ۲۴۱ نفر از مدیران دستگاه‌های اجرایی شامل شرکت‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان غذا و دارو، دانشگاه‌های علوم پزشکی، شرکت‌های تابعه وزارت نفت، شهرک‌های علمی و تحقیقاتی، سازمان منطقه ویژه اقتصادی، بانک مسکن، شرکت آلومینیوم ایران و سازمان پزشکی قانونی بیشتر از سقف مذکور است.

بنابر این گزارش  از ۳۹۷ مدیر دارای دریافت‌ های نامتعارف، ۳۸۷ نفر اقدامات لازم را برای استرداد جمعا مبلغ ۲۱۴ میلیارد و ۲۷۳ میلیون و ۸۹۶ هزار و ۹۴۷ ریال بابت اضافه دریافتی مازاد بر ۲۰۰ میلیون ریال انجام داده اند.

امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس با اشاره به گزارش دیوان محاسبات درباره حقوق های نجومی گفته بود:«انتظار ما پیگیری شفاف است ولی این گزارش و پیگیری ها نه تنها شفاف نبود بلکه مسئله مبهم تر شد. احساس می کنم این گزارش برای بسته شدن موضوع حقوق های نجومی بوده است و به عنوان یک نماینده این مسئله را نمی پذیرم و همچنان به دنبال تعیین تکلیف شدن این مسئله هستم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала