چرا ترامپ هشدارهای کرونایی را نادیده می‌گیرد؟

© REUTERS / Yuri Gripasچرا ترامپ هشدارهای کرونایی را نادیده می‌گیرد؟
چرا ترامپ هشدارهای کرونایی را نادیده می‌گیرد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترامپ مدت‌ها پیش از آغاز شیوع کرونا در ایالات متحده از آن باخبر بوده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «واشنگتن پست»، ترامپ مدت‌ها پیش از آغاز شیوع کرونا در ایالات متحده از آن باخبر بوده است.

نهادهای اطلاعاتی، امنیتی و درمانی آمریکا در ماه‌های ژانویه و فوریه بارها در مورد احتمال شیوع ویروس کووید ۱۹ در این کشور به دونالد ترامپ هشدار داده بودند. بیشتر این هشدارها در جلسات روزانه مقامات اطلاعاتی و امنیتی با ترامپ که با عنوان بریفینگ یا جلسات توجیهی امنیتی برگزار می‌شده، به وی اطلاع داده می‌شد. این هشدارها درحالی به ترامپ منتقل می‌شد که او از همان زمان نسبت به خطر کرونا برای آمریکا بی‌تفاوت بوده است.

شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا به حدود یک میلیون نفر رسید - اسپوتنیک ایران
شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا به حدود یک میلیون نفر رسید

در جلسات مقامات اطلاعاتی آمریکا در مورد سرپوش گذاشتن چین روی ابعاد واقعی بیماری کرونا و همچنین تعداد واقعی تلفات نیز به ترامپ گزارش داده شده بود تا وی برای کاهش پروازها و مبادلات با چین تصمیم بگیرد اما او اغلب گزارش‌ها را نمی‌خواند و تنها به صحبت‌ها گوش می‌کرد. جدی نگرفتن خطر شیوع کرونا در آمریکا از سوی ترامپ باعث شده تا این کشور اکنون به رکورددار مرگ و میر بر اثر این بیماری در دنیا تبدیل شود. ترامپ متهم است به موقع پروازها به چین را لغو نکرده و همچنین حالت اضطراری ملی اعلام نکرده است.

مایک پمپئو از چین و دیگر کشورها خواست در رابطه با آمار مرتبط با کروناویروس شفافیت نشان بدهند. ترامپ به نوبه خود قول داد چین را به مسئولیت در این رابطه فرا بخواند و ادعاهای مالی نسبت به کشور چین مطرح نمود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала