شی جین پینگ: تا زمان پیروزی بر کرونا در کنار ایران هستیم

© AFP 2023 / Stringerشی جین پینگ: تا زمان پیروزی بر کرونا در کنار ایران هستیم
شی جین پینگ: تا زمان پیروزی بر کرونا در کنار ایران هستیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهوری خلق چین در گفتگوی تلفنب با همتای ایرانی خود اعلام کرد که چین تا پیروزی کامل بر ویروس کرونا، در کنار ایران خواهد ماند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری شینهوا، رئیس جمهور چین روز دوشنبه در گفتگوی تلفنی با حسن روحانی همتای ایران ابراز داشت: کشور چین با ایران و دیگر اعضای جامعه بین المللی تا زمانی که ویروس کرونا از بین برود، همکاری می کند.

کاخ سفید: این روزها ترامپ حتی وقت غذا خوردن هم ندارد
 - اسپوتنیک ایران
کاخ سفید: این روزها ترامپ حتی وقت غذا خوردن هم ندارد

شی جین پینگ تاکید کرد: ما در کنار ایران و دیگر کشورهای دنیا ایستاده ایم تا همکاری ها برای مقابله با همه گیری تقویت شود. این همکاری ها تقویت می شود تا زمانی که جامعه بین المللی بر کرونا پیروز شود.

خبرگزاری رسمی چین خاطر نشان کرد که هر دو کشور امدادرسانی های متقابل در این مدت داشته اند و از نزدیک با یکدیگر همکاری کرده و اطلاعات و تجربیات مبارزه با کرونا را مبادله نموده اند.

حسن روحانی هم در این گفتگوی تلفنی از مواضع دولت چین در قبال تحریم های ظالمانه و غیر قانونی آمریکا تقدیر و تشکر نمود.

روحانی در ادامه با اشاره به رفتارهای مداخله جویانه آمریکا در منطقه، این گونه اقدامات را مخل امنیت و صلح  و ثبات در منطقه دانست.

دو رئیس جمهور ایران و چین در همچنین همکاری بیشتر دوجانبه در چارچوب طرح چند جانبه جاده ابریشم را خواستار شده و بر انجام پروژه های مشترک در قالب این طرح در غرب آسیا تاکید ورزیدند.

بنا به این گزارش ازابتدای شیوع کرونا در چین ، ایران تجهیزات و کمک های پزشکی در اختیار چین قرار داد و به دنبال آن کمک های چین از جمله تیم اعزامی پزشکی این کشور در اختیار تهران قرار گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала