لاوروف: متهم کردن سازمان بهداشت جهانی منصفانه نیست

© Sputnik / Alexander Vilf /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: متهم کردن سازمان بهداشت جهانی منصفانه نیست
لاوروف: متهم کردن سازمان بهداشت جهانی منصفانه نیست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
لاوروف، وزیر خارجه روسیه تلاش برای متهم کردن سازمان بهداشت جهانی را کاملا ناعادلانه خواند.

به گزارش اسپوتنیک، سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه تلاش برای متهم کردن سازمان بهداشت جهانی در ارتباط با کرونا‌ویروس کاملاً ناعادلانه خواند و گفت و نباید از بحران کنونی در جهت منافع استفاده کرد.

پمپئو دوباره چین و سازمان بهداشت جهانی را در مورد کرونا متهم کرد - اسپوتنیک ایران
پمپئو دوباره چین و سازمان بهداشت جهانی را در مورد کرونا متهم کرد

وی در طی سخنرانی آنلاین برای دانشجویان پژوهشکده دولتی روابط بین المللی مسکو گفت: "ما حملات به این سازمان و تلاش برای انداختن همه تقصیرها در مورد آنچه در حال وقوع است را کاملا غیر‌سازنده و ناعادلانه می‌دانیم. این سازمان در تمام مراحل بحران، طبق ارزیابی ما و طبق ارزیابی اکثریت قریب به اتفاق کشورها، به صورت حرفه ای عمل کرده و گام های پیش بینی شده را به موقع برداشته است و اطلاعات و توصیه هایی را به همه کشورها ارسال کرده است. "

وزیر امور خارجه روسیه تأکید كرد كه آژانسهای ویژه سیستم سازمان ملل متحد همچنان یک سازو‌كار غیرقابل جایگزین برای همکاری چند جانبه در حوزه های مربوطه هستند كه این امر كاملاً در مورد فعالیت های سازمان بهداشت جهانی نیز صادق است.

لاوروف همچنین خاطرنشان كرد كه بحران فعلی نمی تواند در جهت منافع خاص و تسویه حساب با دولت‌ها و یا اعتراض به رقبای "ژئوپلتیک" مورد استفاده قرار گیرد. با این حال، ما شاهد چنین تلاش‌هایی هستیم. وزیر تأکید کرد که روسیه چنین روشهای غیرقانونی را رد می کند و آنها را در هنگام فاجعه جهانی غیرقابل قبول می داند.  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала