بهنام بانی: قرآن‌خوانی تا استیج برج میلاد

© Photo / Behnam Baniبهنام بانی
بهنام بانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
این روزها تعداد خوانندگان موجود در بازار موسیقی ایران بسیار زیاد شده است.

یکی از محبوب‌ترین‌ها را می‌توان بدون شک بهنام بانی دانست. کسی که کیفیت کارهایش را همیشه حفظ کرده است و ما در این مقاله می‌خواهیم به بخشی از زندگی این خواننده‌ی دوست‌داشتنی بپردازیم.

زندگی شخصی

بهنام بانی در یازدهم مهرماه سال  ۱۳۶۶ در دامغان متولد شد. کودکی خود را در کنار خانواده‌ی ۴ نفره‌ی خود؛ یعنی پدر و مادر و خواهرش گذراند و از ۸ سالگی وارد عرصه‌ی آواز شد. هرچند این شروع، با قرائت قرآن همراه بود، ولی همین موضوع استعداد او را به عنوان یک خواننده‌ی خوش آتیه شکوفا کرد.

آشنایی با موسیقی

بهنام بانی همواره بزرگترین الگوی خود را پدرش دانسته است و در تمامی کنسرت‌ها به تقدیر از او پرداخته است. همین الگو بودن پدر نیز باعث اصلی ایجاد علاقه بهنام بانی به موسیقی و هنر شد. پدر که آکادئون می‌نواخت، بهنام ۱۰ ساله را به یادگیری موسیقی تشویق کرد. بهنام نیز که شیفته‌ی ساز پدر بود، با گوش دل این خواسته‌ی پدر را شنفت و با شرکت در کلاس‌های موسیقی محمد نوری، به یادگیری حرفه‌ای موسیقی پرداخت. هرچند که او پس از چند جلسه حضور در کلاس‌های محمد نوری که استاد موسیقی سنتی بود به این نتیجه رسید که علاقه‌اش به این سبک موسیقی کم است و راه خود را به سمت سایر ژانرها دنبال کرد.

بهنام اهل دامغان بود و احتمالا انتخاب منطقی او برای دانشگاه همان دانشگاه سمنان می‌بود. با حضور در دانشگاه و شروع تحصیلات آکادمیک، برای مدتی فعالیت موسیقیایی او کم‌رنگ‌تر شد ولی شانس در خانه‌ی او را زد. در دوره‌ی دانشگاه با گروهی به نام روژان آشنا شد و دست بر قضا خواننده‌ی اصلی گروه یعنی مهدی یغمایی بعد از مدت کوتاهی گروه را ترک کرد تا قرعه خواننده‌ی اصلی گروه شدن، به نام بهنام داستان ما بخورد. او نیز از این فرصت نهایت استفاده را کرد و با تمرین و پشتکار و اجراهای متفاوت و زیاد در کافه‌ها و سالن‌های اطراف شهر، نامی برای خود بین اهل موسیقی سمنان دست و پا کرد.

شروع زندگی حرفه‌ای

بهنام بانی مثال موفق از تو حرکت و از خدا برکت است. این خواننده تا سال 94 دو آهنگ ای کاش و فصل عاشقی را منتشر کرده بود اما به موفقیت چشمگیری نرسید. از اسفند 94 برادران حاتم پور و آوای فروهر قرار داد بست و مسیر موفقیت تازه شروع شد. بهنام بانی به همگان ثابت کرد که میتوان با تلاش و صبر به موفقیت رسید و در این راه همواره از خدا متشکر بود.

علاقه خاص اولین همکاری مثلث موفق بهنام بانی و حامد برادران و عاطفه حبیبی بود. آهنگ جدید من یه دیوونم نیز که از رسانه موزیکیشو پخش شد، توانست به عنوان سکوی پرتاب این 3 نفر بود و شهرت آنها روز به روز در حال افزایش بود. صدای خاص و اخلاق خوب بهنام بانی در کنار تنظیم‌های کار درست حامد برادران و شعرهای زیبای عاطفه حبیبی در حال شکل گیری آهنگ های جدیدی بود که مخاطبین را به وجد می‌آورد و رسانه‌های معتبر همچون موزیکیشو در حال انتشار این آهنگ های جدید بودند.

بهنام بانی الان فقط یک آرزو داشت و آنهم برگزاری کنسرت بود. از همین رو، تلاش این مثلث بیشتر از همیشه شد و با هنر عاطفه حبیبی و تنظیم های حامد برادران، آهنگ های جدید اخماتو وا کن، همه دنیام، بسمه و چه بخوای چه نخوای منتشر شد. تک تک این آهنگ ها همچون بمب برای بهنام بانی عمل میکرد. سرانجام در 20 مرداد 96، بهنام بانی اولین کنسرت رسمی خود را برگزار کرد که با استقبال بی سابقه هوادارانش مواجه شد.

دیگر همه جا صحبت از بهنام بانی بود و این خواننده بابت این اتفاق همواره شاکر خدای خودش و پدر و مادرش بود. از طرفی نیز حامد برادران همچون یک برادر در تمامی لحظه ها پا به پای بهنام بانی آمد و همه آهنگ های جدید بهنام بانی، با تنظیم و آهنگسازی وی منتشر میشد. همکاری حامد برادران و بهنام بانی به قدری خوب و موفقیت آمیز بود که در صحنه کنسرت‌ها هم تاثیرگذاشت فروش 4000 بلیط در کمتر از نیم ساعت نام بهنام بانی را ماندگار کرد.

© Photo / Behnam Baniبهنام بانی
بهنام بانی: قرآن‌خوانی تا استیج برج میلاد - اسپوتنیک ایران
بهنام بانی

بهنام بانی پس از همه این موفقیت‌ها، هیچ وقت مغرور نشد و خیلی ها او را از بابت مردمی بودن و انتقاد پذیر بودنش بسیار ستایش میکنند. از طرفی رفتار خوب خانوادگی وی باعث شد تا بهنام بانی تبدیل به خواننده‌ای شود که همه خانواده از پیر و جوان و بزرگ و کوچک مخاطب او باشند با آهنگ‌هایش به رقص و شادی بپردازند. خود بهنام هم البته با ایجاد حاشیه‌‌های با نمک در کنسرت‌هایش توانست با مردم ارتباطات بیشتری بر قرار کند. شوخی هایی همچون پریدن به هنگام اجرا، یا شوخی با مردم برای تشویق بیشتر آنها به همکاری در کنسرت و حتی ماجرای گل زدنش به تیم پرسپولیس.

پس از آن هم بهنام بانی و حامد برادران تمرکز خود را روی تولید آهنگ‌های بیشتر ولی با کیفیت بالاتر گذاشتند و شاید همین باعث شده تا بهنام بانی در مارکت موسیقی کشور ماندگار باشد و بدرخشد. آهنگ شاد و 6و8 صد سال و پشت بندش آهنگ ریتمیک و فوق العاده قرص قمر باعث شد تا بهنام بانی در خیلی از میکس ها و مجالس سهم عمده‌ای داشته باشد. از طرفی این شهرت برای او اتفاق خوبی همچون تیتراژ ماه عسل را به ارمغان آورد، صدای او برای اولین بار به صورت رسمی از صدا و سیمای ملی کشور پخش شد. همه این‌ها نشان از مسیر درست بهنام بانی داشت و تلاش او برای باقی ماندن در این مسیر ستودنی بود.

از طرفی این 2 پس از تجربه قبلی قرص قمر، این بار انتشار آهنگ جدید قرص قمر 2 در سایت موزیکیشو به مناسب عید نوروز، تقریبا یکی از شادترین آهنگ‌های دنیای موسیقی ایران در سال 1398 را منتشر کردند که با استقبال بی سابقه هواداران و مخاطبین موسیقی مواجه شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала