ایرانیان به جای خانه ، سهام می خرند

© Sputnik / Soheil Ghanbarzadehکرونا و تعطیلی مغازه ها در تهران
کرونا و تعطیلی مغازه ها در تهران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به نظر می رسد که کاهش قیمت مسکن در ایران موقتی باشد. مردم هم ترجیح می دهند به جای خرید خانه سرمایه هایشان را به بازار سهام ببرند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تجارت‌نیوز، بنگاه‌های املاک در دوران شیوع ویروس کرونا شرایط متفاوتی دارند و فعلا تقاضایی برای بازدید از خانه وجود ندارد. از این‌رو فعلا خریداران سرمایه‌هایشان را نگه داشته و برای خرید خانه اقدام نمی کنند.

به دلیل کاهش میزان تقاضا در سال ۹۹ قیمت خانه ارزان شده است. بر اساس آخرین گزارش بانک مرکزی قیمت مسکن در تهران در فروردین ماه سال ۱۳۹۹ با کاهش ۲٫۱ درصدی طی یک ماه به ۱۵٫۲ میلیون تومان رسیده است. 

یک کارشناس بازار مسکن در ایران در پاسخ به این پرسش که کاهش قیمت مسکن تا چه زمانی ادامه‌دار است؟ بیان داشت: به دلیل شرایط اضطراری حاکم فعلا سرمایه‌گذاران نیز از خرید خانه صرفه نظر کرده‌اند و همین کاهش میزان تقاضا در فروردین ماه قیمت خانه را ارزان کرد. زمانی که فعالیت‌ها به هر دلیلی راکد می‌شود سرمایه‌گذاران سعی دارند منابع‌شان را حفظ کنند و بنابراین حاضر به انجام ریسک نیستند.

عطا آیت‌الهی خاطر نشان کرد: قیمت خانه در حالی در فروردین ماه ارزان شد که فعلا خبری از کاهش قیمت مصالح ساختمانی، زمین و هزینه ساخت نیست. یعنی قیمت مصالح ساختمانی گران شده و بنابراین تنها دلیل کاهش قیمت خانه نبود تقاضا در بازار مسکن است.

وی در ادامه افزود: معتقدم کاهش قیمت مسکن مقطعی است و کاهش قیمت مسکن تا زمانی که ویروس کرونا در جامعه ادامه‌دار باشد، وجود دارد. این در حالی است که امروز بازار سهام سوددهی بالایی دارد و مردم ترجیح می‌دهند به جای خرید خانه سرمایه‌هایشان را به سمت بازار سهام ببرند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала