آیا آمریکا برای جنگ جهانی سوم آماده می‌شود؟

© REUTERS / U.S. Navy ناو هواپیمابر آمریکایی
 ناو هواپیمابر آمریکایی   - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مارشال شوروی از ناوهواپیمابر آمریکا دیدن کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از « The Drive»، آمریکا برای جنگ جهانی سوم با اتحاد شوروی آماده می‌شد.

در مقاله منتشره در نشریه نامبرده، از دیدار هیئت نمایندگی اتحاد شوروی به ریاست مارشال سرگی آخرومییف یاد می شود که در سال 1991 میلادی دست به خودکشی زد. آخرومییف بطور مستقیم توانست با ناوهواپیمابر « تئودور روزولت» آشنا شود.

یکماه پس از این دیدار، رونالد ریگان ، 40-مین رئیس جمهور آمریکا، این رویداد را مورد تفسیر قرار داد و گفت:«آخرومییف بر کار واحد هوانورد و هواپیماهای ما نظارت کرد. کلا، او یک روز را بر عرشه یکی از عجایب تکنولوژی جهان گذراند، فرودگاه شناوری که در ناوگان جنگی او، هیچ چیز قابل مقایسه‌ای وجود نداشت».

شیوع ویروس کرونا در ناو شکن یواس اس کید آمریکا - اسپوتنیک ایران
شیوع کرونا در ناو شکن "یواس اس کید" آمریکا

مطابق با گفته های ریگان، آخرومییف نتوانست با این حقیقت کنار بیاید که ملوانان معمولی آمریکا و خلبانان بر ناو هواپیمابر «روزولت» کارهایی را به انجام می رسانند که در شوروی فقط به افسران عالیرتبه محول می شود. شاید به این دلیل دست به خودکشی زد.

به نوشته نشریه نامبرده، 25ماه اوت همان سال ناوهواپیمابر « تئودور روزولت» به گروه ضربتی ملحق شد و شناوری خود بسوی آتلانتیک شمالی را آغاز کرد و در مانوری شرکت کرد که «بیش از همه یادآور آن بود که آمریکا در صورت بروز جنگ با اتحاد شوروی چکار خواهد کرد».

شایان ذکر است که در بحران کرونایی کنونی، ناو هواپیمابر « روزولت» نیز از گزند این ویروس درامان نماند. نیمی از افراد مبتلا به « کووید -19» مردان و زنان زیر 30 سال  اعلام شدند که علایم  آشکاری نداشتند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала