بودجه سازمان بهداشت جهانی به کجا تخصیص داده می‌شود؟

© Sputnik / Mihail Kutusov /  مراجعه به بانک تصاویر بودجه سازمان بهداشت جهانی به کجا تخصیص داده می‌شود؟
بودجه سازمان بهداشت جهانی به کجا تخصیص داده می‌شود؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده قصد دارد بودجه اختصاص داده شده به سازمان بهداشت جهانی را به سازمان های غیر دولتی دیگری اختصاص دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از واشنگتن پست، با استناد به منابع و مدارک ارسال شده برای کارمندان وزارت خارجه آمریکا، ایالات متحده قصد دارد پولی را كه سازمان به بهداشت جهانی تخصیص داده می شد را از این پس به سازمان های غیردولتی مشغول به کار در مراقبت های بهداشتی اختصاص دهد.

در این سند آمده است: "وزیر امور خارجه آمریکا از وزارت امور خارجه و آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده خواسته است كه برای برنامه كمك های بین المللی، جایگزینی را به استثنای سازمان بهداشت جهانی، پیدا کرده و معرفی كنند."

پمپئو دوباره چین و سازمان بهداشت جهانی را در مورد کرونا متهم کرد - اسپوتنیک ایران
پمپئو دوباره چین و سازمان بهداشت جهانی را در مورد کرونا متهم کرد

به گفته منابع روزنامه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده و مشاورانش در تلاش هستند تا سازمان بهداشت جهانی را به نوعی از صحنه خارج کنند.

ترامپ پیشتر تعلیق بودجه سازمان بهداشت جهانی را اعلام کرده بود. دولت ترامپ این سازمان را متهم می کند که به سرعت در مقابل شیوع کروناویروس COVID-19 واکنش نشان نداده است.

پس از آن بود که بلومبرگ با استناد به یک منبع آگاه، اظهار داشت که پومپئو توصیه کرده است که ایالات متحده بودجه سازمان بهداشت جهانی  را به عنوان بخشی از برنامه های ضد فلج اطفال و کروناویروس خود در هفت کشور ادامه دهد. به گفته این آژانس، نامه ارسال شده توسط وزارت امور خارجه به شورای امنیت ملی ایالات متحده حاکی از آن است که سازمان بهداشت جهانی در هفت کشور افغانستان، مصر، لیبی، پاکستان، سودان، لیبی و ترکیه نقش اساسی در مبارزه با فلج اطفال و COVID-19 دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала